EuroParcs introduceert nieuwe mascotte; Yuki

EuroParcs Zuiderzee in Biddinghuizen had donderdag 18 juli de primeur met de introductie van Yuki, de nieuwe internationale mascotte van EuroParcs. De op het park vakantievierende kinderen mochten als allereersten deze sympathieke mascotte in levenden lijve leren kennen.

Door de snelle groei van EuroParcs in de afgelopen jaren en een veranderende tijdsgeest, was er behoefte aan een nieuwe internationaal inzetbare en toekomstbestendige mascotte. Dat is Yuki geworden. Yuki is een magisch wezentje waar gasten op de EuroParcs vakantieparken op speelse en educatieve wijze veel plezier mee zullen beleven.

EuroParcs is de laatste jaren sterk gegroeid door overnames in binnen- en buitenland. Bij EuroParcs werd jarenlang gebruik gemaakt van het duo ‘Beau en Bloem” als mascottes. Op overgenomen vakantieparken en campings had men of wel een eigen mascotte, zoals Bram de Bever bij Droomparken, of geen mascotte. EuroParcs Concept Manager Ellen Verburg: “Het meest eenvoudige zou zijn geweest om de twee bestaande EuroParcs mascottes op alle EuroParcs vakantieparken in Europa in te zetten, maar het enthousiaste projectteam vond de tijd rijp om eens goed na te denken over wat er zou passen bij het huidige EuroParcs en tevens past bij de huidige tijdsgeest. De uitkomst is dat we hebben gekozen voor een geheel nieuw concept.”

Yuki

EuroParcs Concept Developer Fun & Entertainment Martijn Dijkstra: ‘Als naam is de keuze gevallen op Yuki. Deze genderneutrale naam is kort en krachtig en is door alle nationaliteiten in Europa goed uit te spreken, de i op het einde geeft het een vriendelijke warme klank en heel belangrijk: de naam Yuki roept geen negatieve associaties op. In het Japans betekent het zelfs geluk.” Yuki is speciaal ontworpen om een glimlach op de gezichten van de gasten bij EuroParcs te toveren, jong en oud. Met zijn warme uitstraling en ondeugende charme zal Yuki een centrale rol spelen in het creëren van onvergetelijke ervaringen. “Van spannende speurtochten en leuke meet-and-greets tot gezellige fotomomenten,’ vervolgt Martijn Dijkstra, ‘Yuki is er klaar voor om gasten van onze vakantieparken te entertainen!”

De waarden van Yuki

Op voorhand is een aantal voorwaarden geformuleerd waar de nieuwe mascotte aan moest voldoen qua karaktereigenschappen. Ellen Verburg: “Yuki is een karakter dat kinderen en ouderen van alle achtergronden en culturen zal aanspreken. Yuki’s uiterlijk en eigenschappen zijn zodanig ontworpen zonder een bestaand dier of persoon als voorbeeld te nemen. Kinderen kunnen hun eigen fantasie gebruiken om Yuki te interpreteren.” In een tijdperk waarin de social media veel druk leggen op de jongere generatie, wil EuroParcs met Yuki het belang van zelfacceptatie en het mogen maken van fouten benadrukken. Martijn Dijkstra: “Yuki laat je ervaren dat je blij mag zijn met wie je bent en bij sluit niemand buiten. Daarnaast zullen kinderen op een  speelse manier leren over belangrijke zaken als het milieu en de natuur, zonder belerend te zijn. Het moet wel leuk zijn, het is natuurlijk wel vakantie!”

Ontwerp en introductie

Yuki is in eigen huis bedacht en uitgewerkt. De grafische uitwerking is gedaan door Imagic Concepts uit Geleen, een gespecialiseerd bureau in de vormgeving van characters. De komende weken wordt Yuki als mascotte geïntroduceerd bij de EuroParcs vakantieparken in Nederland, België en Oostenrijk. De beeltenis van Yuki zal tevens verschijnen op verschillende merchandise attributen die verkocht worden in de EuroParcs parkshops. Naast introductie met filmpjes op social media is Yuki onder meer geïntroduceerd in de Donald Duck met een eigen stripverhaal.

Meer informatie: www.europarcs.nl/yuki

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *