Campingketen Vacanze col Cuore opent Glamping Boutique in hartje Amsterdam

Op 29 november opende campingketen Vacanze Col Cuore een Glamping Boutique op de Spiegelgracht in Amsterdam. De winkel staat in het teken van de Italiaanse lifestyles met o.a. een selectie aan Italiaanse delicatessen uit de omgeving van hun eigen (Italiaanse) glampings, evenals hun eigen gebrouwen bier en olijfolie. Maar het pand dient tevens als het Noord-Europese sales- en marketingkantoor, oftewel het gezicht van Vacanze col Cuore in Noord-Europa.

Tijdens de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg spreken we met twee broers van het familiebedrijf Vacanze col Cuore (vakanties vanuit het hart): Alessandro en Leonardo van de Loo. Het bedrijf, ooit opgericht door hun vader Loek van de Loo, omvat inmiddels 9 glampinglocaties, waarvan er 8 in Italië te vinden zijn (en eentje in Twente)

Alessandro van de Loo

Het belangrijkste doel van de Glamping Boutique in Amsterdam is het versterken van de band met de doelgroep:  Alessandro: “Wij hebben een zeer trouwe doelgroep die regelmatig terugkeert naar onze campings. Ook van onze kant willen de warme band met onze gasten ondersteunen en een community bouwen. Deze winkel, die in het teken staat van de Italiaanse lifestyle, is daarvoor een mooi middel. Voor veel van onze gasten aan onze Italiaanse campings is de Italiaanse keuken een belangrijke reden om steeds weer opnieuw een vakantie bij ons te boeken. Op onze campings staat de kwaliteit van de keuken dan ook hoog op de prioriteitenlijst. In de Glamping Boutique willen we ook zoveel mogelijk producten uit de regio’s in de schappen zetten. Die zijn veelal lokaal en kleinschalig geproduceerd – met het hart. ”

Maar de Glamping Boutique is niet de enige activiteit om de band met de (Nederlandse) gasten in stand te houden. Elk jaar wordt er op de Nederlandse camping, Country Resort Papillon, een reünieweek georganiseerd voor de gasten. En er is een Spotty Dag (Spotty is de mascotte van de keten)  tijdens de kerstvakantie.

Naast de winkelfunctie wordt er in het Amsterdamse grachtenpand van 90 m2 ook ruimte gemaakt voor het marketingkantoor. Een groot gedeelte van de doelgroep is afkomstig uit Nederland, en het is daarom handig om ook de marketing voor Noord-Europa vanuit Nederland te organiseren.

Op de achtergrond, minder zichtbaar voor de gasten, wordt via een CRM systeem, de relatie met de gasten goed in kaart gebracht. Zo kan er maatwerk worden geleverd, waarmee de gasten zich persoonlijk gekend voelen. 

Leonardo Van de Loo wint ANWB Young Talent Award

Leonardo van de Loo, manager bij Vacanze col Cuore, heeft de ANWB Young Talent Award buiten Nederland gewonnen. Deze bijzondere award wordt uitgereikt aan het meest innovatieve talent onder de 35 jaar die opmerkelijke bijdrage heeft geleverd aan de campingindustrie.

In de woorden van de jury is Leonardo erkend vanwege zijn buitengewone inzet om de campingervaring naar een beter niveau te tillen. Leonardo’s leiderschap heeft de campingbranche in beweging gebracht en jonge mensen in hetzelfde beroep enthousiast gemaakt. Hij is al vanaf jonge leeftijd betrokken bij het familiebedrijf en heeft niet alleen vijf campings in Italië succesvol geleid, maar adviseert ook over nieuwe combinaties en investeringen in de branche. Met meer dan 100 medewerkers doet hij er alles aan om de vakantie-ervaring van de gasten te maximaliseren.

Meer informatie: www.vacanzecolcuore.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *