Recreatie Nederland organiseerde op 10 september het symposium ‘Recreatie en Horeca’. Vijftig recreatieondernemers waren deze middag aanwezig. Wie er niet bij kon zijn, en toch nieuwsgierig is naar de presentaties, kan deze online bekijken.
De belangrijkste bevindingen/suggesties van de sprekers:
- – ABN AMRO: “Het gaat voorzichtig beter met de sector. Durf te kiezen en richt je op specifieke doelgroepen. Voer dit ook door in je online middelen.”
- – Deli XL: “Rendement op horeca verbeter je niet alleen door goed in te kopen maar ook door te kiezen voor een partij die meer biedt dan alleen producten. Dus ook de dienstverlening zoals personeelsplanning, inrichting, menukaart etc. moet je meenemen. Een totaalbenadering is van groot belang.” Uiteraard was het bruggetje naar Deli XL snel gemaakt.
- – AB Inbev: “Een glas bier is niet zomaar een glas bier. Dat heeft en verhaal. En dat verhaal moet je kennen om optimaal rendement uit dat glas bier te halen.” Inbev heeft daarvoor een unieke vrij toegankelijke portal: horecasupport.nl.
- – Foodstep: “Maak een strategie, durf richting te kiezen en werk daar iedere dag aan. Met je hele team.” Foodstep had 12 tips voor de aanwezigen. zie presentatie.
Alle presentaties zijn online te bekijken op: www.recreatienederland.nl