De coronacrisis zorgt voor diverse nieuwe businessmodellen. Door een afname in zakelijke reizigers neemt de bezettingsgraad in hotels af. Er is echter ook een toenemende behoefte aan veilige werkruimte buitenshuis.

De coronacrisis zorgt voor diverse nieuwe businessmodellen. Door een afname in zakelijke reizigers neemt de bezettingsgraad in hotels af. Er is echter ook een toenemende behoefte aan veilige werkruimte buitenshuis.

Recent kondigde Accor hotels de lancering aan van het nieuwe ‘Hotel Office-concept’, waarmee mensen een hotelkamer kunnen boeken voor een rustige en premium werkervaring op afstand. Voor professionals die moeite hebben om rust te vinden om effectief thuis te werken, die geen speciale werkruimte hebben of die een andere omgeving willen met alle voorzieningen van een hotel, is het ‘Hotel Office’ de perfecte oplossing. Professionals kunnen deze boeking overdag gebruiken om te ontsnappen aan achtergrondgeluiden, zodat ze ononderbroken kunnen werken en de mogelijkheid hebben om in een besloten, rustige omgeving conference- en videogesprekken te voeren. Bij de lancering is het ‘Hotel Office’ beschikbaar in 250 hotels in het Verenigd Koninkrijk en nog eens 70 hotels in de Benelux, met een verdere uitbreiding van de regeling in Europa in de komende weken. Gasten die gebruik maken van de Hotel Office-service kunnen voor één dag boeken of kiezen voor een vijfdaags arrangement. Hotel Office-boekingstarieven bieden doorgaans een korting op het gemiddelde nachttarief voor het etablissement waar ze zijn gevestigd.

Welke voorzieningen biedt een hotelkamer als kantoor? Kim Wamper van Accor: "Onze hotelkamers hebben allemaal een werkdesk inclusief stoel, en het voordeel dat je altijd een powernap kan doen."

Meer informatie: https://all.accor.com/promotions-offers/product-services/owm012344-001-hotel-office.nl.shtml