OntmoetNL; nieuw breed gedragen platform in toeristische sector

Tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht presenteerde Fred Winkel de plannen van het nieuwe toeristische platform OntmoetNL. Diverse organisaties, waaronder VVV, NBTC en Pleisureworld, werken samen aan een jaarrond campagne ter bevordering en promotie van het binnenlands toerisme.

Fred Winkel met op de achtergrond 'De Recreatiekaart'

Cross mediaal
De activiteiten zijn zeer divers en kregen een uitstekende start met de presentatie op De Vakantiebeurs. Hier werd gezorgd voor o.a. een dagelijks activiteitenprogramma met muziek en spellen, een gecoördineerd aanbod van Nederland als vakantieland en de eerste editie van de OntmoetNL krant.

De organisatie gelooft in een cross-mediale aanpak, en ontwikkelt activiteiten:

  • Op beurzen (o.a. Libelle zomerweek, 50+beurs, Het leukste Dagje Uit, Fiets en wandelbeurs, vakantiebeurs.)
  • In print (o.a. 10 reisspecials en 2 kranten, folders …)
  • Op de Radio (i.s.m. Radio 1, 2 en 5 en omroep 100% NL.)
  • Online (o.a. website www.ontmoetnl.nl, mobiele apps, nieuwsbrieven, social media)

De campagnes zijn er op gericht om Nederlanders te bewegen om in eigen land leuke activiteiten en vakanties te boeken. Een loyaliteitsprogramma ‘klompjes sparen’ met bijbehorende vakantie- en recreatiekaart (door Mcom) wordt ingezet om de gasten terug te laten komen naar de media van OntmoetNL. Mede dankzij uitingen op het NBTC-platform ‘Lekker weg in eigen land’ en de VVV websites en kantoren, zal OntmoetNL een herkenbaar merk voor de Nederlandse consument.

OntmoetNL Deelnemers zijn herkenbaar

Samenwerkingspartners
OntmoetNL is de nieuwe paraplu voor de bovengenoemde activiteiten. Onder deze paraplu is plaats voor meerdere partners. Op dit moment zijn o.a. de volgende partijen betrokken: NBTC, (VVV Nederland: in overleg), Pleisureworld, VNU Exhibitions, 100% NL, M-Com, Zoover, mijnalbum.nl en Zilte Zaken.

Meer informatie vind u in de presentatie van OntmoetNL op de vakantiebeurs (pdf)

Andere platformen

Begin novemebr 2012 maakte brancheorganisatie RECRON bekend dat zij, samen met de Telegraaf, een eigen promotie en boekingsinitiatief gaan lanceren. Dit initiatief vertoont duidelijk overlap met de activiteiten van OntmoetNL. Fred Winkel, die vanuit Zilte Zaken de activiteiten van OntmoetNL coördineert, bevestigt dat: “We gaan dan ook binnenkort in gesprek met de RECRON om te overleggen waar we kunnen samenwerken.”
Een andere grote partij is de ANWB. Zij zijn, weliswaar een beetje laat, ook begonnen aan het ontwikkelen van diverse online platformen. De ANWB heeft traditioneel een sterke band met kamperend Nederland, maar ook op het gebied van dagrecreatie ontwikkelen ze diverse platformen voor o.a. boekingen voor hun 4 miljoen aangesloten leden. (bijvoorbeeld Het land van de ANWB)

Eén reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *