Website OntmoetNL online

Een van de nieuwe grote platformen in de toeristische sector is gisteren online gezet door ontwikkelaar Zilte Zaken uit Alkmaar. Begin dit jaar werd tijdens de vakantiebeurs al een preview gegeven van de plannen van het platform OntmoetNL, waarbij o.a. ook het NBTC, de vakantiebeurs en radiozender 100% NL betrokken zijn. Uit die presentatie is nu het onderdeel ‘de website’ gepresenteerd.  

De consumentenportal
Richting de consument wordt OntmoetNL geprofileerd als: “De boekingswebsite waar u terecht kunt voor het boeken van al uw dagjes uit en overnachtingen in Nederland. Of u nu op zoek bent naar een bungalow, vakantiehuisje, hotel of toegangskaartje voor een attractiepark of museum, op OntmoetNL bent u aan het juiste adres. Nederland is zo leuk en dat delen we graag met u!”
De website wil zich onderscheiden door een one-stop-shopping te bieden van dag- en verblijfsrecreatie.  Met het spaarprogramma ‘De klompjes’ kunnen gebruikers van de website korting krijgen op diverse producten.

De consument koopt zijn tickets uitsluitend online. Betalen gaat d.m.v. creditcard of internetbankieren via iDEAL. Een bevestiging van de betaling wordt per e-mail verzonden.

Ondernemerskansen
Voor ondernemers profileert de website zich als een platform dat alleen afrekent als er wordt geboekt. In dat geval wordt een provisie van 10% berekend. In de brochure voor ondernemers vind u de actuele voorwaarden.

Verder zorgt OntmoetNL voor een uitgebreid programma van promoties. Voor 2012 is het programma:

Print

  • – 10 reisspecials in het 100%NL Magazine (oplage per maand 175.000)
  • – Vakantiebeursspecial met doordruk in het 100%NL Magazine (oplage 250.000)

Radio Tips

  • – 400 infomercials op Radio 100%NL
  • – Speciale Vakantiebeurs spots

Online

  • – Online platform www.ontmoetnl.nl
  • – Applicatie voor tablets en smartphones
  • – Actieve social media inzet
  • – Loyaliteitsprogramma (B2C)

Beurzen

  • – Vakantiebeurs, 122.000 bezoekers
  • – Fiets en Wandelbeurs, 22.100 bezoekers
  • – Kampeer en Caravan Jaarbeurs, 42.000 bezoekers
  • – 50Plus Beurs, 107.000 bezoekers
  • – Incentive/beurs groepenmarkt ‘Lekker weg met groepen’
  • – Het leukste dagje uit. Vakbeurs en groepsvakanties

Free Publicity

  • – Inzet BN’er ter promotie van OntmoetNL en het publieksmerk ‘Lekker weg in eigen land’

In ontwikkeling
Tot de consumentenlancering in januari 2013 werkt Zilte Zaken aan de verdere ontwikkeling en optimalisatie van de website. De website wordt o.a. aangevuld met nieuwe aanbieders en worden er nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Een mobiele website is o.a. ook nog in ontwikkeling.
Zilte Zaken vult aan dat er de komende tijd gewerkt wordt om reserveringssystemen te koppelen aan het aanbod.

Meer informatie: www.ontmoetnl.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *