Tijdens de algemene ledenvergadering van de Recron hebben de leden ingestemd met de oprichting van een joint venture met de Telegraaf Media Groep. Inmiddels hebben meer dan 500 leden van de Recron een intentieverklaring getekend om deel te nemen aan het nieuwe marketingplatform.
De totstandkoming van de samenwerking heeft nog wel enige discussie gevergd. De intentieverklaring met de Telegraaf werd in november 2011 getekend. Sindsdien zijn de partijen met elkaar in overleg geweest over de voorwaarden van de definitieve overeenkomst
Menno Stokman, bedrijfsgroepmanager zwembaden van de Recron twitterde vanaf de ALV: “We kunnen marketingstappen gaan maken!” en “Presentatie marketing, marktbereik met laagste commissie! Uniek prop. voor wellness en zwemsector.”
Via twitter kwam ook naar buiten dat Dennis van den Hoek het nieuwe programma gaat leiden. Hij verzorgde op de ALV een presentatie van de marketingplannen. Op zijn linked-in account staan ambiteuze doelstellingen voor het marketingproject: “Goal is to become the leading online destination for all travel, accomodation and day tourism (wellness, amusement parcs, etc) in the Netherlands – expected to go live early 2013.”
Arthur van Disseldorp van de Recron is vol vertrouwen over het vervolg: “Dennis gaat nu een organisatie neerzetten. Er komen op termijn meer mensen in dienst, maar we moeten eerst nog even bekijken welke onderdelen we in eigen huis gaan doen en wat we gaan uitbesteden. Ook zijn er nog gesprekken gaande met mogelijke samenwerkingspartners, w.o. het NBTC en de ANWB. We zijn ook in gesprek met enkele commerciële partijen waarvan ik de namen nog niet kan noemen. Met de Telegraaf hebben we een partner in huis die de markt goed kent. Bovendien ziet de Telegraaf in de recreatiebranche als een belangrijke ontwikkelrichting.” Over buitensporige provisietarieven op termijn hoeven ondernemers zich volgens van Disseldorp geen zorgen te maken: “Daarvoor zijn er afspraken gemaakt met de Telegraaf, en de RECRON is immers partner in deze joint venture.”
Leon Jobse van Recron Topleverancier ZKA consultants wilde wel een eerste reactie geven: “Ik denk dat dit een goede zet is van de RECRON. Hiermee krijgen met name de wat kleinere bedrijven wat meer marketingpower. De grotere bedrijven in de recreatiesector zullen waarschijnlijk wel hun eigen plannen blijven trekken. Het is wel zaak dat de RECRON vaart zet achter dit project, want de concurrenten zijn ook volop bezig met hun ontwikkeling.”
Marieken Nieuwdorp was namens de natuurkampeerterreinen aanwezig. Zij staat ook positief tegenover het initiatief: “We hebben de intentie uitgesproken om deel te nemen. Er is op dit moment nog te weinig bekend om aan te geven op welke manier de natuurkampeerterreinen kunnen aanhaken.”
Meer informatie: www.recron.nl
3 reacties
Vakantieadressen.nl is een onderneming met meer dan 100 vakantiewebsites in Nederland. Meer dan 500 groepsaccommodaties worden reeds vermeldt. Zelfstandige recreatieondernemers met bedden kunnen hier zonder provisiekosten hun accommodaties goed onder de aandacht brengen. Zij betalen voor geen enkele boeking reserveringskosten en de vakantiegasten geen boekingskosten. Dit om de eenvoudige reden dat Vakantieadressen.nl de vakantiegasten direct doorstuurt naar de desbetreffende ondernemer.
“Goal is to become the leading online destination for all travel, accomodation and day tourism”. De leidende online bestemming voor dagtoerisme is DagjeWeg.NL. Waarom wachten op 2013? Er zijn al jaren online bedrijven, en niet alleen DagjeWeg.NL, die miljoenen mensen informatie bieden waar bedrijven als Recron nog mee moeten beginnen. Daar worden zometeen miljoenen euro’s in marketing gestopt om ‘leading’ te worden, en de leden van Recron maar betalen…