The Harbour Club introduceert dynamic pricing in het restaurant

The Harbour Club voert een flexibel prijsbeleid in op het gehele assortiment. Zo wordt op minder druk bezochte dagen de prijs gereduceerd. Hiermee wil The Harbour Club een revolutionaire cultuuromslag in de restaurantsector teweeg brengen. De prijsdifferentiatie wordt ingevoerd bij de vestigingen Amsterdam Oost, Rotterdam, Den Haag en Eindhoven.

Harbour Club Den Haag

Op de meest drukbezochte momenten is er geen ruimte voor prijsvoordeel. Op rustigere dagen zoals maandag tot en met woensdag en sommige zondagen zijn er volop mogelijkheden en kan het voordeel oplopen tot 10% of zelfs 20% ten opzichte van reguliere prijsstelling. De prijsstelling worden opgevraagd op de website.

De prijs hoeft niet altijd gelijk te zijn

Eigenaar Richard van Leeuwen licht toe: “Een steak of een glas wijn hoeft niet altijd hetzelfde te kosten. Op een rustige maandagavond waar we toch het personeel hebben staan en de koeling gevuld is kan het voor minder weg dan op een drukbezochte zaterdagavond”. In het restaurantwezen zorgt deze stap voor een revolutie in Nederland, hoewel consumenten al gewend zijn aan flexibele prijzen in andere sectoren zoals de luchtvaart en hotellerie. De huidige prijsbewuste consument is altijd op zoek naar de beste waarde voor zijn geld.

De introductie van dynamic pricing markeert een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van The Harbour Club, waarin de pioniersgeest die het bedrijf zo kenmerkt opnieuw tot leven komt. Director of Food & Beverage Nick ten Hove licht toe: “Ondanks lagere marges kunnen we dankzij slimme omgang met waste management toch de gewenste resultaten behalen.”

Meer informatie: www.theharbourclub.com/nl_nl/dynamic-pricing/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *