Promotie Veluwe in 3D

Vrijdag 22 juni werd de aftrap gegeven voor een promotiecampagne op de Veluwe, waarbij 3D filmpjes een centrale rol spelen. Voor het bekijken van de beelden is een geavanceerd 3D-brilletje nodig, en dat maakt de verspreiding nog lastig. Toch heeft de VVV inmiddels diverse kanalen gevonden om de bijzondere filmbeelden bij een groot publiek onder de aandacht te brengen.

De 3D commercial is zeker bijzonder te noemen, en voegt letterlijk en figuurlijk een dimensie toe aan de beleving. Zo sta je ineens midden tussen de schaapskudde en zwemmen de dolfijnen van het dolfinarium zomaar de zaal binnen. Het aanwezige publiek, veelal ondernemers op de Veluwe, is onder de indruk. Het project met de 3D filmpjes in inmiddels ook voorgedragen voor de Rob de Bes Award, een prijs voor toeristische innovatie.

Jurgen Hillaert van de VVV Veluwe gaf een toelichting op het project. Daaruit bleek dat de 3D techniek weliswaar nog beperkt bereik heeft, maar wel grote kansen biedt voor de toekomst. Volgens onderzoek van Gfk zal volgend jaar 56% van de nieuw verkochte TV’s de optie 3D hebben ingebouwd. Daarmee zal het particulier bereik snel stijgen. Ook Youtube speelt in op de nieuwe trend en heeft al een 3D kanaal ingericht.

Het grote publiek krijgt de filmpjes van de Veluwe nu vooral te zien:

  • – in 3D bioscopen; o.a. Cinemec in Ede heeft de 3D commercials opgenomen in voorprogramma’s van films.
  • – Op beurzen. Hier staan opstellingen met TV schermen, inclusief 3D brilletjes.
  • – Bij deelnemende recreatiebedrijven die een 3D installatie willen neerzetten.

De commercials zijn overigens ook in een 2D versie beschikbaar.  Het bereik wordt daarmee vergroot, maar de beelden zijnnatuurlijk veel minder spectaculair.

De Techniek werd verzorgd door Crystal Park New Media. Ook individuele bedrijven kunnen aanhaken en een eigen 3D commercial of bedrijfsfilm laten maken. Deze films worden vervolgens opgenomen in het promotietraject van het Veluws Bureau voor Toerisme.

Meer informatie: www.develuwe.biz

Veluwe Vouchers
De bijeenkomst werd ook gebruikt om de Veluwe Vouchers te introduceren. Het zijn een soort cadeaubonnen, die worden weggegeven door ondernemers op de Veluwe. De ontvanger kan, via internet, het bedrag op de voucher toekennen aan een natuurproject op de Veluwe. Het betreft vooral kleine, zichtbare projecten, waar de bezoeker een binding mee heeft. Op deze wijze krijgen natuurprojecten op de Veluwe een financieel steuntje in de rug.

Meer informatie: www.veluwevoucher.nl

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *