Deze keer in Recreatief Totaal volop aandacht voor het thema “Vermaak”. In het online magazine staan interviews met o.a. Bungalowpark Hoenderloo, Omnium Goes, indoor speeltuinketen 360 Play. Daarnaast worden er 5 tips gegeven voor het creëren van een buzz.
Onderwerpen die deze keer aan bod komen:
- Trendsetting in leisure. Trendwatcher Hans van Leeuwen geeft zijn visie op de situatie bij Nederlandse bungalowparken: “De ellende door prijsdumping op de markt wordt nog groter. Alleen parken op de mooiste plekjes zullen het redden.”
- Bungalowpark Hoenderloo speelt in op deeleconomie. Ondernemer Danny Paerl heeft de toeristische regio-informatie buiten de eigen website geplaatst en laat daarin andere recreatiebedrijven (ook concurrenten) participeren. Een eerste stap in het creëren van een online community voor de Veluwe.
- Efteling combineert staal met een verhaal. Er wordt met man en macht gewerkt aan de nieuwe attractie ‘Baron 1898’.
- Yumble is open. Op 21 maart jl. is het ‘attractiepark van de 21e eeuw’ geopend. Yumble speelt in op het tijdsbeeld waarin we leven.
- Spectaculaire groei bezoekers over de afgelopen drie jaar! In de afgelopen jaren heeft Plaswijckpark zicht ontwikkeld tot een bovenregionale speler in dagrecreatie met landelijke uitstraling. Mede door de innovaties zijn de bezoekersaantallen fors toegenomen. Het park wordt beheerd door een stichting en staat sinds een jaar volledig op eigen benen zonder de bemoeienis van overheidsinstanties.
- Trends en lifestyle.
- Komst pop-up pretpark bij het Omnium in Goes. Van gemeentelijk zwembad naar multifunctionele dagattractie met verblijf.
- Theater en show steeds belangrijker in Themaparken. Shows en entertainment in themaparken vertellen het verhaal van het park beter dan welke attractie dan ook.
- Leg uw afspraken goed vast!- Juridisch loket.
- Vermaak Noviteiten & Trends
- DP Leisure launches 360 Play franchise opportunity in Europe
- The immersion paradox and more. Verslag van le FontysACI NExtGen Theme Park Congres
- Vijf tips voor het creëren van een buzz! Een buzz kan je bedrijf of organisatie een ontzettende boost geven. met een juiste aanpak krijg je veel enthousiaste reacties en werk je aan een loyaal gastenbestand.
- Out of the Box. Een interview met Dirl Lubbers, General Manager Heineken Experience, over het geheim van de Heineken Experience.
Recreatief Totaal is online gratis toegankelijk.