Het ledenblad van de RECRON heeft een make-over gekregen. Met de nieuwe opmaak wil het vakblad ‘Recreactie’ nog beter tegemoet komen aan de wensen van de lezers. Achter de schermen is de redactie een jaar bezig geweest met de verandering. Onze eerste indruk; mooi fris blad, maar even wennen aan de nieuwe structuur.
De aanleiding
Eind 2010 heeft het team van Recreactie een lezersonderzoek gehouden en dat wees uit dat Recreactie erg goed gelezen en gewaardeerd werd. Er kwamen ook suggesties voor verbetering uit. Die suggesties zijn opgevolgd, maar dat niet alleen: tijdens het creatieve proces zijn er nieuwe rubrieken ontstaan met spannende foto’s en een sprankelende vormgeving.
Zes bedrijfsgroepen
In het voorwoord geeft Bert Post aan dat de zes bloedgroepen van de RECRON duidelijk in het blad moeten terugkomen. Dat gebeurt met pictogrammen boven de artikelen. Er loopt ook een tweede indeling met hoofdrubrieken door het blad met ‘Hoofdartikelen’, ‘Branche’, ‘Bedrijf’, ‘Informatief’ en ‘Columns’. Het blijft in de veelzijdige recreatiesector lastig om alles in het juiste vakje te plaatsen. Zo wordt de nieuwe rubriek ‘Trends’ gevuld met een artikel over ‘Boekingskanalen’; terwijl verderop ‘Optimaliseren van je website’ valt binnen de rubriek ‘Vakinfo’.
In deze Recreactie
Gelukkig verandert niet alles. Recreactie blijft informeren, met in deze editie:
- Zorgmarkt biedt mogelijkheden (over zorg en toegankelijkheid in de verblijfsrecreatie)
- Trend: Boekingskanalen slimmer inzetten
- De Recron Innovatie Campagne in de praktijk
- Energiebesparing in een Zwembad (Bad Hesselingen in Meppel)
- Gebruik van Social Media in Luxemburg, Groot Brittanië en Noorwegen
- Jan ten Hoor over de plannen met ‘RECRON Business’
- Het ondernemingsdossier
- Vakinfo: Optimaliseer uw website, google analytics, multifunctionele shovels, terreininrichting.
Meer informatie: www.recron.nl