Martin de Boer, directeur marketing en verhuur EuroParcs en Wim van Meerveld van Hop-on-Hop-off zijn creatieve ondernemers in de reisbranche met verrassende oplossingen. Dinsdagmiddag 5 september maakten de ondernemers in EuroParcs Poort van Amsterdam, bekend te gaan samenwerken met de introductie van het reisproduct “Excursiereizen”. Midweken en weekenden met een uitgebreid excursieprogramma zijn boekbaar voor het vakantiepark ‘EuroParcs Limburg’ in Susteren.
EuroParcs beschikt over 53 vakantieparken in Europa en 14 parken in Nederland. De locaties van de parken bevinden zich in prachtige natuurgebieden en zijn bij uitstek interessant om uitstapjes te maken in de omgeving van het park. “Hoe mooi is het niet als wij onze gasten ontzorgen en vanaf het park georganiseerde excursies aanbieden?” vertelt Martin de Boer .“ Dat wordt straks optimaal genieten. We ontzorgen de reisconsument en bieden hem de luxe van een vakantieresort tijdens een verblijf van een midweek of weekend. Martin de Boer: “De eerste proef is in de periode 13 november-13 december met als reisdoel Vakantiepark EuroParcs Limburg in Susteren. Onze gasten worden vanaf een opstapplaats met een luxe touringcar opgehaald en naar het park gereden. Ze verblijven daar in luxe chalets. Vandaaruit worden interessante regionale excursies georganiseerd. In dit geval gaan de gasten per touringcar naar Valkenburg, Aken, de Eiffel en Maastricht. ”Wanneer de pilot slaagt, zullen meerdere parken van EuroParcs volgen en als uitgangspunt dienen voor regionale excursies.
Slagroom op de taart
Tijdens de presentatie gaf Marin de Boer een update over de bezettingsgraad van de parken deze zomer. “Door de uitstekende nazomer kijken we terug op een enorm geslaagde zomer. Dat zag er eind juni en juli echter niet naar uit door het slechte weer in die maanden. Begin september is evenwel de slagroom op de taart geworden”. Hij schetste kort hoe het idee van Excursiereizen is ontstaan. “Het is een uitdaging om in het laagseizoen toch een aanvaardbare bezetting in je parken te realiseren. Het blijkt dat ook andere ondernemers in de branche met dit probleem kampen, Hop-On-Hop-off -Bus-tours-en Jonker Travel bijvoorbeeld. Wim van Meerveld: ”Wij hebben eveneens seizoengevoelige bestemmingen zoals de Keukenhof en hebben te maken met drukke en wat rustigere perioden. Toen Martin de Boer en ik elkaar weer eens spraken, kwamen we op het idee om dit nadeel in een voordeel om te buigen en een win-win-situatie te creëren door kennis en ervaring te bundelen.”
Zo werd dinsdagmiddag door de aanwezigen het glas champagne geheven op ‘Excursiereizen’, een nieuw reisproduct dat met name onder de vlag van EuroParcs en haar partners de kans krijgt om een succes te worden. Als concreet startmoment werd de touringcar voorgereden, waarna een kort trip vanuit ‘Poort van Amsterdam ‘ langs het Markermeer werd gemaakt. Al met al wordt duidelijk dat enthousiaste ondernemers in de vrijetijdsmarkt met elkaar in staat zijn om de wind in de zeilen te houden als zij gebruik weten te maken van elkaars specifieke kennis en ervaring.
Meer informatie: