NBTC blikt positief terug op toerismebeurs ITB Berlin

Van 4 tot en met 9 maart was NBTC samen met ruim 40 partners aanwezig op de grootste internationale toerismebeurs ter wereld: de Internationale Tourismus Börse (ITB) in Berlijn. De ITB was dit jaar drukker dan ooit. Het vertrouwen in de economie is terug. De Duitser durft zijn geld weer uit te geven aan vakanties.

Belang van Duitsland
NBTC ziet de ITB Berlijn als een jaarlijks terugkerend hoogtepunt. Duitsland geldt nu eenmaal als een van de belangrijkste herkomstlanden voor toeristisch Nederland. In 2013 bezochten bijna 3,5 miljoen Duitsers ons land, bijna 30% van het totale aantal bezoekers. Een toename van 8% ten opzichte van 2012. Vandaar dat ITB een mooie gelegenheid is voor de Nederlandse reisindustrie om haar aanbod te presenteren, te netwerken en goede deals te sluiten.

Netwerken
De beurs startte dit jaar voor NBTC op de vooravond van de opening met een persevenement op de Nederlandse ambassade in Berlijn. Dat was meteen al een succes; Een opkomst van 150 gasten, waarvan 40 journalisten, 20 touroperators, 70 Nederlandse partners en 20 aanwezigen namens NBTC en de ambassade. De aankleding werd geheel verzorgd door Keukenhof.

Tijdens de beursdagen liepen touroperators, journalisten, touringcarbedrijven, bloggers en andere relaties de hele dag de stand op en af. In totaal zijn er tijdens de ITB ongeveer 1.000 gesprekken gevoerd op de Holland-stand.
De beurs werd beide dagen afgesloten met het inmiddels beroemde happy hour. Met ruim 300 relaties en een bezoek van de Nederlandse ambassadeur werd ook dit een geslaagd en gezellig feestje.

Volgend jaar vindt de ITB Berlijn plaats van woensdag 4 tot en met zondag 8 maart.
Komt u ook? Neem voor meer informatie contact op met Nadine Scholz via nscholz@holland.com.

Bekijk het hele beursverslag (inclusief deelnemerslijst) op www.nbtc.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *