Meer bezoekers naar Delft in 2012

Het Toeristen Informatie Punt, Royal Delft Experience, Vermeer Centrum, Legermuseum en Science Centre trokken in 2012 meer bezoekers dan in 2011. Ook Rondvaart Delft scoorde beter door een zeer succesvolle actie met NS. Bekijk het overzicht van aantallen.

De groei in bezoekers van de verschillende attracties kent diverse verklaringen. Volgens de woordvoerder van het Vermeer Centrum Delft heeft het centrum geprofiteerd van het door renovatie gesloten Mauritshuis in Den Haag. De marketing- en communicatieafdeling van het Science Centre heeft de volgende verklaring: “het unieke concept ‘TU Delft binnenstebuiten’ is inmiddels erg goed bekend in de Randstad. Met diverse acties halen we ook de landelijke publiciteit. Dit werpt zijn vruchten af!” De Koninklijke Porceleyne Fles heeft met haar nieuwe Royal Delft Experience ook meer bezoekers weten te trekken. De nieuwe attractie werd in mei 2012 officieel geopend door Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden. Tot slot nam Delft en omstreken massaal afscheid van het Legermuseum, dat op 5 januari 2013 zijn deuren sloot. In de Kerstvakantie trok het museum nog ruim 15.000 bezoekers.

200.000 bezoekers in Delft
Ruim 120.000 bezoekers bezochten in 2012 het Toeristen Informatie Punt aan de Hippolytusbuurt. Dit is ruim 6.000 meer dan in 2011. Sinds 1 januari jl. is het TIP aan de Kerkstraat 3 gevestigd. Via de vijf infozuilen in de stad zijn 80.000 gratis plattegronden verstrekt. Daarnaast is de website http://www.delft.nl bijna 5 miljoen keer bezocht waarvan 1 miljoen unieke bezoekers.

Actie NS
De Spoordeelweken van de NS hebben maar liefst 15.000 extra bezoekers opgeleverd voor Rondvaart Delft. Op vertoon van een treinkaartje of NS-vervoersbewijs en een kortingsbon kregen bezoekers het 2e kaartje gratis.

Bron: persbericht Delft Marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *