Europese primeur Peppa Pig World of Play voor Westfield Mall of the Netherlands

In Westfield Mall of the Netherlands, een vooruitstrevend winkelcentrum in Leidschendam, wordt de eerste Europese vestiging van Peppa Pig World of Play gerealiseerd door Merlin Entertainments. Vandaag werd het startschot gegeven voor de bouw van het 1500 m2 grote Indoor Play Center, met bijbehorende winkel

  • Doelgroep: 0 – 8 jaar
  • Verwachte verblijfstijd: rond de 2 uur
  • Aandeel leisure & entertainment binnen Westfield Mall of The Netherlands: 10%

Leisure in een retailomgeving

Het is voor Merlin de vijfde vestiging van een Peppa Pig World of Play concept wereldwijd. Er zijn ook al drie vestigingen in de VS en één in Shanghai gerealiseerd. Locatiemanager Vincent Pronk legt uit waarom juist voor deze locatie is gekozen: “Ook onze vestigingen in de VS zijn allemaal onderdeel van een shopping mall. Dat heeft als voordeel dat er al een veilige omgeving is gecreëerd en je maakt gebruik van de toeloop die een winkelcentrum altijd al genereert. Hier in Leidschendam landen we in een aantrekkelijke omgeving waar de bezoekers bijvoorbeeld gratis kunnen parkeren. Peppa Pig wordt op deze locatie onderdeel van een bijzonder dagje uit, waarbij de bezoeker diverse combinaties kan maken.”

De speelzone wordt gerealiseerd op een eerste verdieping, die bereikbaar is met o.a. lift en roltrap. De ingang op de begane grond, aan de winkelstraat, loopt via een Peppa Pig gethematiseerde winkel. Pronk ligt het concept toe: “Jonge kinderen verkennen ruim 12 verschillende speelzones, stuk voor stuk gebaseerd op de bekende thema’s en scenes van het wereldwijd populaire animatieserie. De binnenspeeltuin is speciaal bedacht en ontworpen vanuit het perspectief van de allerkleinsten en brengt hiermee de wereld van Peppa Pig tot leven. Het is onze bedoeling om een moment van quality time voor de kinderen met hun begeleiders te realiseren. Het is dus niet de bedoeling dat ouders hier hun kinderen achterlaten terwijl ze zelf gaan winkelen. De activiteiten zijn er op gericht dat kinderen, samen met hun (groot)ouders, leuke dingen kunnen doen. Het is een gethematiseerde indoor speeltuin, zonder attracties. Er is ook een horecapunt aanwezig in de vorm van een caravan. Daar kun je eten drinken of een picknickmand verkrijgen.”

Het attractieconcept Peppa Pig, World of Play werd ontwikkeld door Merlin Entertainments op basis van een licentie met HASBRO, de eigenaar van de Intellectual Property (ip) van Peppa Pig.

Er is op dit moment nog geen openingsdatum bekend.

Westfield Mall of The Netherlands

Voor Westfield Mall of The Netherlands betekent de vestiging van de Peppa Pig zone een verdere versterking van het totaalconcept, legt Bart van Twillert van Unibail Rodamco Westfield uit. “De rol van winkelcentra is aan het veranderen. Vroeger stond de directe verkoop centraal. Dat kun je tegenwoordig ook heel snel en eenvoudig online doen. De grote bekende merken zoeken naar een locatie om zich fysiek te presenteren en hun klanten een bijzondere (merk)ervaring mee te geven. Die omgeving, wij noemen dat ‘hybrid retailing’, creëren wij hier in deze Westfield Mall. Ook Peppa Pig is een sterk merk, ondersteund door een professionele partij als Merlin. Dit soort bedrijven zijn bij ons zeer welkom.”

Leisurebedrijven hebben over het algemeen niet de mogelijkheid om de huurprijs van een top-retaillocatie op te brengen – bovendien hebben ze veel ruimte nodig. Werken jullie met een huurdifferentiatie?

Van Twillert: “Er is al langer sprake van verschillende huursegmenten binnen onze centra, om daarmee te sturen op een goede mix van aantrekkelijk aanbod. Binnen dit winkelcentrum is 10% verhuurd aan bedrijven uit retail en entertainment en 15% aan horecabedrijven. Zoals je ziet is het speelgedeelte van Peppa Pig gerealiseerd op de verdieping boven de winkelstraat. Dat is al een minder kostbare locatie.”

Hoe zie jij de rol van retail en entertainment binnen deze locatie?

Van Twillert: “Het belang van retail en entertainment voor winkelgebieden wordt steeds groter. De focus komt steeds meer te liggen op het bieden van een leuk uitstapje. Bedrijven die hier gevestigd zijn werken daar vaak actief aan mee door belevingen te realiseren. Daarnaast organiseren we ook zelf regelmatig events. Eind van deze maand komt Lady Gaga hier bijvoorbeeld optreden. Wij zullen hier niet zo ver gaan als in de VS, waar je bijvoorbeeld grote attracties in het winkelgebied ziet verrijzen.”

Meer informatie:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *