Holidaybreak, het moederbedrijf van merken zoals Keycamp, Eurocamp, Weekendjeweg.nl en Djoser liet weten dat de verkoopresultaten van het afgelopen kwartaal zo’n 3% lager waren dan in dezelfde periode vorig jaar. Volgens de bedrijfsleiding heeft dat te maken met uitstel van de boekingsbeslissing door de consument.
camping
De periode waarover de resultaten bekend werden loopt van 1 oktober 2010 tot 11 februari 2011. De kampeeractiviteiten zorgen voor 23% van de omzet. Hier liggen de verkoopresultaten 4% achter op vorig jaar. De kampeervakanties in Duitsland en Ierland verkopen overigens prima. Met name op de Nederlandse en Britse markt vallen de resultaten op dit moment tegen.
hotelvakanties
De divisie hotels, goed voor 29% van de omzet, laat 9% lagere verkoopresultaten zien t.o.v. het jaar ervoor. In een verklaring krijgt ‘het slechte weer’ een deel van de schuld toegewezen. Er worden wel maatregelen genomen. Een kostenreductie is nodig om het bedrijfsresultaat op peil te houden.
Educatie en avontuur
Gelukkig ook goed nieuws. In de sectoren studiereizen en avontuurlijke vakanties verloopt de verkoop helemaal naar wens. Met name op het gebied van ‘Education’ zijn er al veel vroege boekingen gemaakt. Zelfs al 12% van de doelstelling voor 2012.
Meet informatie: www.holidaybreak.co.uk