ToerNed werkt aan kwaliteitsverbetering online promotie dagrecreatie

Online marketing is momenteel één van de speerpunten binnen de dagrecreatie. Veertig jaar terug was één van de belangrijkste reclame-uitingen de full colour brochure (de attractiewegwijzer) met een oplage van één miljoen exemplaren verspreid door heel Nederland. Hierin stonden alle leden van vereniging ToerNed vermeld met een “eigen” pagina met reclame en promotie van hun attractie.

screenshot website Attractiewegwijzer.nl

Nu, veertig jaar later, is er veel veranderd. De consument gebruikt internet als vertrekpunt voor een dagje uit en dat heeft er voor gezorgd dat ook de grootste vereniging van dagrecreatiebedrijven enkele jaren terug de folder heeft ingeruild voor een website onder de naam www.attractiewegwijzer.nl. Er is nog wel een folder maar deze is gedigitaliseerd. Elke week worden ruim driehonderdduizend e-mails verzonden met de leukste ideeën voor een dagje uit.

De vereniging heeft afgelopen jaar besloten de leden meer ervaringen op te laten doen met de ontwikkelingen rondom online marketing. Daarom is de mogelijkheid geboden om deel te nemen aan de cursus “Best Marketeer” onder leiding van de Pleisureworld Academy. De volgende bedrijven zijn onlangs geslaagd voor deze opleiding: Koningin Juliana Toren, ACCRES, Amusementspark Tivoli, Attractiepark Drouwenerzand, De Avontuurfabriek, Proludic, HCE Houtconstructie Ede, VCS Verstappen en Recreatiecentrum de Schatberg.

Bij de grootste vereniging van dagrecreatiebedrijven in Nederland en over de grens is het tot op heden een traditie geweest om leden voor de Algemene Leden Vergadering (ALV) schriftelijk uit te nodigen. Ook had men binnen de verschillende commissies onderling veel persoonlijk en telefonisch contact. De bestuurlijke taken binnen de vereniging worden door vrijwilligers uitgevoerd en de uitwisseling van informatie was nog altijd op ouderwetse leest geschoeid.

Er was een behoefte naar een professionelere aanpak en mogelijkheden tot een betere kennisuitwisseling. Vandaar dat er gekozen is om een verenigingswebsite te lanceren voor verenigingsactiviteiten en aangelegenheden. Nu kunnen potentiële dagrecreatie bedrijven zien wat wij doen en welke voordelen men kan ondervinden bij samenwerking tussen bedrijven in de dagrecreatie.

De vereniging ToerNed kan nu weer nieuwe bedrijven toelaten om lid te worden om zo door te groeien naar meer dan vijftig leden. “Ons doel voor 2012 is dat we willen doorgroeien naar vijfenzeventig leden” aldus woordvoerder van ToerNed, Hans van Leeuwen. Hiervoor is ToerNed op zoek naar gedreven recreatieondernemers die samen met ons de activiteiten van Attractiewegwijzer willen ondersteunen. Doel is gezamenlijk meer marketing kennis uit te wisselen met als resultaat meer bezoekers en een hoger rendement.

Meer informatie:

www.toerned.nl

www.attractiewegwijzer.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *