• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

The MAXX in Veenendaal verkozen tot beste Family Entertainment Center

23 maart 2018 by Redactie Reageer

Tijdens Pleisureworld congres ‘Het Nieuwe Dagje Uit’ is The Maxx verkozen tot beste Family Entertainment Center van Nederland. De term Family Entertainment Center (FEC) is nog niet ingeburgerd in Nederland. Vandaar dat veel bedrijven daar een eigen label op plakken. bij The MAXX is dat ‘indoor activiteitencentrum’. Met deze award, die dit jaar voor de derde keer werd uitgereikt, wil Pleisureworld de FECs in Nederland op de kaart zetten.

Eric Achterberg (l) en Hans van Leeuwen (r)

Een gedeelde tweede plaats was er voor Speelboerderij Hullie in het Brabantse Uden en de Avontuurfabriek in Loosdrecht.

Eric Achterberg, de ondernemer achter ‘The MAXX’ reageerde aangenaam verbaasd op de uitverkiezing. De vestiging in Veenendaal is immers nog maar een jaar geopend. Achterberg is openhartig over zijn ‘succesformule’: “We hebben van tevoren veel centra bezocht en het beste uit andere dagattracties overgenomen. Collega’s, bedankt daarvoor(-;. ”

Wat is The MAXX?
In december 2016 werd The MAXX in Veenendaal geopend. Het is een grote indoorfaciliteit war jong en oud zich kunnen vermaken. Dat is ook de kern van een FEC. In The MAXX kun je o.a. karten, jumpen, lasergamen, glowgolfen, poolen of een stap zet in één van de escape rooms. Ook en goede horecavoorziening hoort er bij. Daarin voorziet The MAXX o.a. met het tafelgrillen.

pooltafels
escape rooms
glowgolf
lasergame
grillrestaurant
trampolinepark

Eric Achterberg heeft al ruime ervaring opgedaan als exploitant met o.a. een Indoor Speeltuin en een Outdoor Evenementen locatie. Het was echter toch een grote stap om een FEC op te starten. Bij de start waren er ruim 60 mensen in dienst.

Kwaliteit en gastheerschap
Achterberg wil graag toelichten hoe hij de kwaliteit bewaakt: “Ik ben een echte doener. Laat mij maar gastheer zijn, dan kan ik horen of mijn gasten het naar hun zin hebben. Dat doe ik liever dan het kantoorwerk of de marketing.” Toch is het juist die marketing die mede bijdroeg aan de prijs. Hoofd van de vakjury, Hans van Leeuwen (Pleisureworld), vertelde in zijn introductiepraatje dat het bij veel attracties schort aan hun online performance. Van Leeuwen: “Bij The MAXX zagen we rond deze verkiezing dat er actief aandacht aan de nominatie werd besteed door The MAXX. Het is in feite een van de weinige FEC-bedrijven waar de website en de online prestaties echt goed op orde zijn.”

Online marketing
De oproep van Van Leeuwen aan de FEC-bedrijven was om toch vooral aandacht te besteden aan online marketing: “De consument steeds vaker haar zaakjes on-line regelen. Het is noodzakelijk om bij te blijven en de achterstand in te lopen met betrekking die we in de attractiesector constateren. Family Entertainment Centers anno 2018 moeten keuzes maken. Gaan zij al zijn online marketing zelf doen of kiezen zij ervoor om bepaalde onderdelen uit te besteden? In het eerste geval kan men het beste zelf direct achter de knoppen gaan zitten om het in de praktijk te leren. Maar kies je ervoor je marketing uit te besteden, dan moet je wel monitoren dat de leverancier er voor jou alles uithaalt. In alle gevallen is het voor ondernemers van belang om met online marketing aan de slag te gaan en blijven. Cursussen en trainingen helpen om de recreatieondernemer scherp te houden bij het stellen van de juiste vragen aan leveranciers”

Meer informatie:
www.themaxx.nl
www.hetnieuwedagjeuit.nl

Categorie: Dagrecreatie Tags: fec, indoor

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Leisure-vastgoed onder de aandacht op de Provada

Frans pretpark Le PAL kiest voor Smash & Reload als eerste interactieve dark ride

Ervaren professionals uit de recreatie starten een nieuw adviesbureau: TDAC

Landelijk congres Vitale Vakantieparken op 2 juni

Recreatie Vakbeurs 2022 breidt uit met segment ‘horeca’

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Recente reacties

  • Adriana Stam op Landal De Lommerbergen als renovatiepilot voor de bungalowsector
  • Frank op Campings: Verkoop een beleving en volg de customer experience
  • aslan Wiegel op Ontwikkeling dagrecreatie op het Nederlandse platteland biedt nog vele perspectieven

Secundaire Sidebar

Insight

Op zoek naar de beste makers van totaalervaringen in de vrijetijdssector; Phantasialand

Landal De Lommerbergen als renovatiepilot voor de bungalowsector

Vitale vakantieparken naar een next level

Wederzijdse meerwaarde van nieuw Landal Residence Westduin met Speelpark De Goudvis

Ontwikkeling dagrecreatie op het Nederlandse platteland biedt nog vele perspectieven

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

ZKA Strategy

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS