Sponsoractie met adoptiedieren succes voor Diergaarde Blijdorp

Donderdagavond 30 juni heeft Diergaarde Blijdorp haar nieuwe sponsorplan gepresenteerd aan het midden- en kleinbedrijf op een speciale bijeenkomst in de dierentuin. Ruim tachtig bedrijven toonden hun belangstelling om een dier te adopteren in een van de drie categorieën: ‘Goudvink’, ‘Zilvermeeuw’ of ‘Koperwiek’. Het betreft zowel kleine als grote dieren, van rotseekhoorntje tot ‘beroemdheden’ als olifant Irma of gorilla Bokito.

Blijdorp zal met de diverse bedrijven nadere afspraken maken om de adopties verder uit te werken. De eerste bedrijven zijn al over de streep. Hans Vervat, betrokken bij het Havenbedrijf Matrans en het infra-bedrijf MNO Vervat nam het voortouw. Matrans, ook werkzaam in de haven voor de douane, gaat voor olifant Douanita (Goudvink), die ooit door de douane in de haven in beslag is genomen en een thuis vond in Blijdorp. MNO ontfermt zich over de zandwallabies (Zilvermeeuw).

Een van de eerste bedrijven die zich ook spontaan aanmeldde voor de adoptie van een specifiek dier (categorie “Goudvink’) is de Van Leeuwen Buizen Groep. Joop Sassen, Lid van de Raad van Bestuur en CEO zegt hierover: “Als Rotterdamse regiogenoot draagt ons bedrijf Diergaarde Blijdorp een warm hart toe. Met de adoptie dragen wij bij aan het in stand houden van de Diergaarde en de natuurprojecten die met het adoptieprogramma worden ondersteund. Wij hopen dat vele bedrijven ons voorbeeld zullen volgen. Kumar, de Aziatische mannetjesleeuw, is een krachtig en energiek leider van zijn groep, zoals ook Van Leeuwen leidend is als internationale industriële dienstverlener, gespecialiseerd in het leveren van stalen buizen en buiscomponenten.”

Post & Co, bekend van de maritieme en logistieke verzekeringen, meldde zich als eerste voor de adoptie van een diergroep (categorie ‘Zilvermeeuw’). Zij staan dit jaar garant voor de adoptie van de Europese otters. Directeur Roderick Post meldt: Ik kom van jongs af aan al in de Diergaarde. Blijdorp is een fantastische dierentuin met een groot maatschappelijk belang, ook voor de stad Rotterdam. Als Rotterdams bedrijf vind ik dit een leuke manier om iets terug te doen. Jeeves, gespecialiseerd in serviceverlening koos voor de ezelspinguïns en werd daarmee de eerste koperwiek.

Met de adoptie van een dier steunen bedrijven Diergaarde Blijdorp en daartegenover staat een aantal leuke tegenprestaties. De dieren zullen natuurlijk niets van een eventuele adoptie merken. Qua huisvesting en verzorging blijft voor hen alles hetzelfde. Twintig procent van het adoptiebedrag gaat naar natuurbehoud, zodat ook de dieren in de natuur waarvan de Blijdorp dieren ambassadeurs zijn, gesteund worden.

Door middel van dieradoptie probeert de Diergaarde extra inkomsten te verwerven. Dit is noodzakelijk, omdat de gemeente Rotterdam heeft besloten de jaarlijkse financiële bijdrage aan Diergaarde Blijdorp in vijf jaar tijd af te bouwen van 4,5 miljoen euro tot 800.000 euro. Het voortbestaan van de Diergaarde in de huidige vorm komt hiermee in gevaar. De inkomsten van bezoekers en de zakelijke evenementen alleen zijn onvoldoende om de Diergaarde te onderhouden, te blijven vernieuwen en de ideële doelstellingen van de ‘Stichting Koninklijke Rotterdamse Diergaarde’ overeind te houden.

Het dieradoptieprogramma is te vinden op www.steekjepootuitvoorblijdorp.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *