Efteling identspots bij RTL scoren hoog

Sinds eind maart zijn de betoverende en kleurrijke Efteling identspots te zien op RTL 4 en RTL 5, waarbij de vormgeving van de zenders is verweven met de look & feel van de Efteling. Fons Jurgens, lid Raad van Bestuur en directeur Commerciële Zaken van de Efteling: “We zijn trots te kunnen mededelen dat de campagne zeer goed wordt ontvangen, zo blijkt ook uit onderzoek van Metrix Lab. We waren voor dit jaar op zoek naar een nieuwe manier van adverteren op TV en hebben in samenwerking met Lukkien en RTL de identspots laten ontwikkelen. RTL is een sterk A-merk en beschikt over meerdere zenders waarmee we een grote doelgroep kunnen bereiken”.

De vier verschillende identspots, ontwikkeld en geproduceerd door Lukkien, nemen de kijker in 3D mee door de Wereld van de Efteling: de sprookjesachtige sfeer in Droomvlucht, een ritje in de houten racer achtbaan Joris en de Draak, de spetterende watershow Aquanura en de vernieuwde parkshow Raveleijn. Deze laatste identspot is sinds vorige week op TV te zien.

Ronen Wolf, accountmanager Special Advertising bij RTL Nederland: “De zendervormgeving van RTL is vertrouwd voor de kijker. Door deze in het teken te zetten van de Efteling en een vloeiende overgang naar de commercial te creëren, hebben we de attentiewaarde verhoogd. We zijn dan ook trots dat deze resultaten de effectiviteit van de identspot bevestigen, maar vooral dat wij op deze manier hebben bijgedragen aan het realiseren van de marketingdoelstelling van de Efteling”.

Onderzoek Metrix Lab
Uit onderzoek uitgevoerd door Metrix Lab naar de creatieve kracht van de reclame (aandacht, geheugen, reactie en merkactie) blijkt dat de commercial op alle hoofdindices ruim boven benchmark en tenminste op Top 20 % niveau scoort. Dat betekent dat de commercial gelijk aan of hoger dan de top 20 % van de best geteste reclamespots scoort.

Campagne
In 2013 focust de Efteling zich op de diversiteit van het park. Fons Jurgens: “We willen laten zien wat de Wereld van de Efteling te bieden heeft. Van park tot verblijf, van sprookjes tot achtbaan”. De uitstraling van de identspots wordt doorgetrokken in alle print en online uitingen, joint promotions acties, drukwerk, en (digitale) mailings. Ook in het buitenland.

Bron: persbericht Efteling

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *