• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Een cadeautje voor de culturele sector!

29 oktober 2013 by Ruby Kramer Reageer

Met 773 museale instellingen, 537 theaterzalen en nog eens honderden bezoekerscentra lijkt het haast onwaarschijnlijk om nog onderscheidend te kunnen functioneren binnen de culturele sector. Waar begin je? Concurrentie op de prijzen, de programmering, de collectie, social media, interactieve tools, het personeel, de winkel of het restaurant? En is concurrentie eigenlijk wel de beste manier om je instelling te promoten.

Culturele worsteling
Als adviseur binnen de sector kom ik verschillende problemen tegen bij culturele instellingen. Niet alleen binnen mijn vakgebied van souvenirwinkels. Ik kwam er achter dat ik niet de enige ben die ziet dat culturele instellingen worstelen met het feit hoe zij rendabeler kunnen werken en beter hun doelen kunnen bereiken.

Wij geven een cadeautje
Ook Claudia de Graauw, Bob Driessen en Dennis Buster merkten alle drie dat het positief rommelt binnen de culturele sector. Iedereen wil wel, maar niet iedereen weet hoe. Dat bracht ons op het idee om in december een cadeautje aan de culturele sector te geven, het is tenslotte een feestmaand.

Inspiratiemiddag
Op 9 december 2013 organiseren wij een bijeenkomst speciaal voor culturele instellingen die bezig zijn met veranderingsmanagement en graag geïnspireerd willen worden door praktijkervaringen van ons en van elkaar. Want door eens over de schutting van een ander te kijken, zie je hoe jouw gras ook groen kan worden.

Ben jij er bij?
Heb jij 9 december van 15.00 tot 17.00 (aansluitend borreltijd) nog niks in je agenda staan? Reserveer deze datum dan voor deze praktische en inspirerende middag. Deelname is gratis als je van te voren je hebt aangemeld via info@panterkist.nl . De bijeenkomst wordt gehouden in het monumentale pand Carre in Tilburg. Meld je op tijd aan, want vol = vol.

_________________________________________________________________________
Benieuwd wie wij zijn? Hieronder leggen wij kort uit waar we voor staan!

“Wil je beslissingen en beleid maken op basis van informatie of op basis van onderbuikgevoel? Bij het maken van beslissingen en bepalen van beleid, wil je weten wat werkt. Inzicht in je effect helpt bij het legitimeren en verantwoorden van beleid en projecten. Onderzoek geeft inzicht in succesfactoren en verbeterpunten. Alles is meetbaar, ook al lijken je doelen erg abstract.” Claudia de Graauw Effectmeting en Doelbereik – Claudia de Graauw

“De tijd van winkeltje spelen is voorbij! In de huidige economie gaan consumenten bewust met hun geld om, stijgen de inkoopprijzen en dalen de entree inkomsten van culturele instellingen. Er moet dus op een andere manier inkomsten gegenereerd worden. Dat kan uitstekend met de verkoop van souvenirs. Geïnspireerd door de marketingmix kan elke winkel rendabel functioneren binnen een culturele instelling.” PanterKist – Ruby Kramer

“Wij merken dat nieuwe technieken goed toe te passen zijn in de authentieke omgeving van een culturele instellingen. Het leeft, borrelt en spartelt! Er zijn zoveel meer toepassingen mogelijk dan de bekende technieken. Het is altijd een uitdaging om samen met een culturele instelling tot de best passende oplossing te komen. Dat kan zijn van een andere grafische lay-out tot het toepassen van onze RFID Magic of Augmented Reality.” Stinkfinger – Bob Driessen en Dennis Buster

 

cadeaublog

Categorie: Dagrecreatie, Opinie en kennis Tags: bezoekercentrum, consument, inspiratie, musea, panterkist, souvenir, theater

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Frans pretpark Le PAL kiest voor Smash & Reload als eerste interactieve dark ride

Ervaren professionals uit de recreatie starten een nieuw adviesbureau: TDAC

Landelijk congres Vitale Vakantieparken op 2 juni

Recreatie Vakbeurs 2022 breidt uit met segment ‘horeca’

Grootste en snelste achtbaan van Denemarken door Vekoma gebouwd in Fårup Sommerland

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

jun 30
08:00 - 17:00

Expertmeeting Retailtainment

Bekijk kalender

Recente reacties

  • edwin op Regelgeving voor springkussens en inflatables m.i.v. 2021
  • J.W. Gutterswijk op Landal Mooi Zutendaal (Be) breidt uit met houtskeletbouw villa’s
  • Jan Cramer op Rechtbank steunt plannen gemeente Amsterdam voor krimp van de rondvaartvloot

Secundaire Sidebar

Insight

Informeren met filmpjes helpt Parkvakanties aan snelle groei van het bereik

Tekort aan personeel is grote bedreiging voor de recreatiesector

De gast betaalt de (energie)rekening – Pay-Per-Use

EuroParcs brengt duurzame intenties ook al in de praktijk op de parken

Nieuwe technieken geven traditionele attracties een nieuw leven

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

ABN AMRO

Creative Structures

Team Animation

ZKA Strategy

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS