Booking.com sloot 2 nieuwe partnerships voor boekingen daguitstapjes

De website Booking.com, die vooral bekend staat om het boeken van accommodaties, heeft in 2020 en 2021 twee grote strategische partnerships afgesloten om veel meer uitstapjes, belevenissen en attracties boekbaar te maken.

Youseum Amsterdam (foto: Ewout Huibers)

In april van dit jaar werd een samenwerkingsverband gesloten met Viator.com, wereldwijd de grootste marktplaats voor experiences. Op deze website worden alleen al in Amsterdam 1424 resultaten getoond voor boekbare dagjes uit. Viator onderdeel van Tripadvisor en biedt meer dan 400.000 tours en activiteiten over de hele wereld. De samenwerking met Booking.com gaat van start met belangrijke bestemmingen in Noord-Amerika en Europa, en de komende maanden zullen er nog meer bestemmingen volgen.

Meer b2b informatie: https://supplier.viator.com/sign-up-info

In juni 2020 werd een contract getekend met het bedrijfsonderdeel Musement van reisorganisatie TUI. TUI heeft 18 maanden geleden Musement, een in Milaan gevestigde technologiestart-up, overgenomen en is van plan het te ontwikkelen tot ’s werelds toonaangevende platform voor rondleidingen en activiteiten. De volgende stap is om de portfolio van het platform uit te breiden tot één miljoen activiteiten, ervaringen en excursies. Naast gasten die van deze activiteiten genieten op vakantiebestemmingen, ziet TUI ook kansen op de Europese thuismarkten. Het doel is dat klanten zowel thuis als op vakantie optimaal kunnen profiteren van het digitale aanbod.

Meer b2b informatie: https://business.musement.com/

Screenshot van booking.com

De rol van Booking.com

Het aanbieden van dagrecreatieve activiteiten is niet helemaal nieuw voor Booking.com, vertelt een woordvoerder van Booking.com: “We brengen reizigers al sinds 2016 in contact met rondleidingen en activiteiten, waaronder amusements- en themaparken.” De verbreding van het aanbod speelt overigens niet alleen op het gebied van attracties. Zo langzaamaan weet het internationale reisplatform steeds meer onderdelen van het vakantieprogramma op één platform samen te voegen (o.a. ook al vliegtickets, autoverhuur, taxi’s) De werving van nieuwe attracties laat Booking over aan de samenwerkingspartners: “We raden alle leveranciers die geïnteresseerd zijn in het vermelden van hun diensten op Booking.com aan om zich rechtstreeks bij een van onze partners, Viator of Musement te registreren (als ze nog niet met hen samenwerken).”

De attracties zijn voor de consument zichtbaar op Booking.com in het tabblad Attracties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *