All-inclusive vakantie Terschelling thema najaarscampagne

Waarom zou je op all-inclusive vakantie naar het zuiden gaan als je het ook dichterbij huis kunt zoeken? Die vraag inspireerde ondernemer en eilander Sil Cupido (33) om een ‘All-inclusive’ arrangement voor Terschelling te ontwikkelen.

In een nieuwe online campagne voor het waddeneiland die vandaag van start gaat, laat Sil zien wat deze staycation tot een onvergetelijke trip maakt. Of… heeft hij een andere boodschap?

Een satirische knipoog

De satirische online campagne ‘All-inclusive’, die gedurende de maand september loopt, is een luchtige knipoog naar de populariteit van all-inclusive vakanties. Sinds de corononamaatregelen zijn vakantiegangers die doorgaans kiezen voor een buitenlandse pakketreis of alles inclusief-vakantie, daar nu ook naar op zoek in eigen land. ”Weten wat je krijgt en niets aan het toeval overlaten kan comfortabel zijn en een veilig gevoel geven”, zegt Hein Klarenbeek namens de opdrachtgever voor de campagne, marketingorganisatie TerschellingPartners, “maar op ons waddeneiland heb je dat niet nodig.” De onderliggende boodschap van de campagne is dan ook: Terschelling heeft precies wat je zoekt:

  • Een prachtig eiland met eindeloze stranden
  • Gezellige dorpjes of juist helemaal niemand
  • Woeste duinen en vriendelijke locals
  • Heerlijk lokaal eten en drinken.

Clichés uitvergroot

In de campagnevideo worden de all-inclusive clichés met een knipoog uitvergroot. Op de socialmediakanalen wordt het ‘All-inclusive’ arrangement van ‘ondernemer’ Sil verder uitgewerkt met prikkelende interviews, verhalen en cliffhangers die linken naar de speciaal ontwikkelde landingspagina TerschellingAllinclusive.nl, die onderdeel uitmaakt van Terschelling.site.

De boodschap

De uiteindelijke boodschap die volgens de makers moet beklijven is ‘Op Terschelling heb je geen all-inclusive nodig’. Het waddeneiland draagt met zijn rust, ruimte en natuur bij aan een gevoel van geluk, blijheid en vrijheid. Of je nu met je voeten door de branding loopt of aan de voet van de Brandaris staat: Terschelling heeft precies wat je zoekt.

Sherpa Stories – Isabel Mosk ontwikkelde de campagne in opdracht van marketingorganisatie TerschellingPartners. Zij zegt over het concept: “We zien dat een nieuwe doelgroep naar het eiland komt. We willen hen verleiden met een positieve knipoog. Als kleine bestemming hopen we ons hiermee te onderscheiden en op te vallen tussen de volmaakte bestemmingsplaatjes die je meestal ziet.” 

Meer informatie: https://terschelling.site/all-inclusive/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *