De millenials, ze zijn opgegroeid met festivals. Dat is echt helemaal hun “ding” voor hun vrijetijds besteding. Toevallig valt het festival seizoen gelijk met ons kampeerseizoen. Logisch dat we dan ook steeds meer en meer ons richten op samenwerking met festivals.
Maar daarmee zijn we er nog niet. Want hoezo zou een festival organisatie samen met je willen werken? Dan moet je wel wat in huis hebben!
De ligging is dan nog lang niet voldoende van waarde. Tuurlijk, het speelt mee. Maar het grote verschil ga je maken met de sfeer. Jaar in jaar uit zetten we steeds meer in op de sfeermakers die overeenkomen met festivals:
- welke doelgroep, het type gasten dat ons bezoekt
- de look & feel van de camping, de aankleding
- de strategische keuzes
- de medewerkers
- de aangeboden producten & diensten
- de aangeboden service
We bezoeken festivals, kijken hebberig om ons heen: “Dat wil ik ook!” Zoals we vorig jaar op het festival Welcome To The Village zagen. Daar stond een oude toercaravan, compleet gestript en opnieuw getimmerd. Daar werden we direct heel hebberig van. Dus toen bleek dat we die van WTTV niet konden overnemen, zijn we zelf aan de slag gegaan. We blijven ook vooral zelf op “safari” gaan en geven onze oren en ogen goed de kost. We blijven mensen opzoeken die toffe festivals ontwikkelen en kijken of we samen kunnen werken. Voor dit jaar hebben we een aantal projecten die we naar onze camping hebben weten te brengen:
Innovation Games (18 juni tot 22 juni)
Convoi de Fête (10 aug. tot 12 aug.)
Nachtkijkers Filmfestival (31 aug. tot 2 sept)
We zijn heel benieuwd hoe deze nieuwe projecten zullen “landen” op onze camping. Natuurlijk hopen we dat we ook in de toekomst verder kunnen blijven werken met ze. En zullen we nog steeds ook door blijven zoeken naar nieuwe Festivals die ons ook goed zouden staan. We blijven werken aan de sfeermakers, en langzaam maar zeker zie je, dat je stukje bij beetje, meer en meer een nichemarkt hebt bereikt waar er geen tweede van bestaat. Langzaam maar zeker zie je, dat je steeds minder last zult hebben van concurrentie. Gewoon omdat je zo uniek bent geworden, dat je een eigen publiek hebt weten te winnen voor je.
Een publiek dat aanvoelt als eigen vrienden. Die dezelfde taal spreekt, dezelfde wensen heeft en die blij wordt van onze camping. Zorg dat je je organisatie bijzonder maakt, helemaal naar jouw smaak! Wedden dat je dan en een goede boterham hebt en met veel (meer) plezier werkt!
Ben je benieuwd naar onze camping, wacht dan niet te lang met reserveren. Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.