Regeltjes zijn vervelend; gebruik meer humor

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb een hekel aan regeltjes. Al helemaal wanneer deze op borden staan die me vertellen wat niet mag. Maar ga je humor gebruiken, dan krijg ik een grote glimlach op mijn gezicht en is de kans veel groter dat ik volgens de regels ga gedragen!

Vorige week was ik bij een collega in Earnewoude en passeerde ik dit bord. Idd. er stond geen auto voor de poort, de uitrit was vrijgelaten. Ik liep langs de poort, las het bordje en begon direct te grijnzen. Tuurlijk is het heel vervelend wanneer je van je eigen terrein af wil rijden en er staat een voertuig in de weg. En natuurlijk ben je niet in staat om de hele dag hier te staan posten of er toevallig iemand toch even een voertuig aan het parkeren is. Dus dan is juist humor erg helpvol!

Nu zit ik te piekeren. Al jaren zijn het steeds weer dezelfde gasten die een heel aantal weken te laat hun seizoenplaats betalen. We hebben vooraf afgesproken wat de kosten zijn van een seizoenplaats en wanneer die betaald moet worden. Gister heb ik weer een aantal herinneringen de deur uit gedaan. Ik zie dezelfde namen, die al jaren telkens maar weer te laat betalen, voorbij komen en denk: Waarom?

Ik heb het ze wel eens gevraagd, waarom? En dan komt er zoiets uit als, ontschoten, op verkeerde stapel gelegd of de camping is ook nog niet open.
De facturen die wij op onze camping ontvangen, vragen ook niet of we nu al wel of niet open zijn. Onze medewerkers vragen ook niet pas een salaris vanaf onze opening en laat staan dat de bank ons past gaat vragen naar de hypotheek kosten vanaf het moment dat we open zijn?

Het te laat betalen (dan heb ik het niet over een paar weekjes, maar weken!), herinneringen sturen en gesprekjes aankaarten. Het heeft allemaal tot nu toe bij sommige niet mogen baten. Tuurlijk doet dat ook wat met ons. Wanneer het telkens dezelfde gast is die steeds maar weer te laat betaald, dan ga je toch gekleurd naar zo’n gast kijken. Dan voelen we ons toch wat minder gemotiveerd om ons maximaal in te zetten voor deze gast.

Heb jij een idee met welke humor tekst we de betalingen in het vervolg toch op tijd zouden kunnen krijgen? Ik ben heel benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Eén reactie

  1. Wat een leuke vraag kom ik tegen na onze leuke ontmoeting gister. Even een idee met humor. Als er niet op tijd betaald wordt dan stuur je een ansichtkaartje met de Watersportcamping Heeg kikker die vragen kijkt. Achterop schrijf je een vriendelijke tekst (misschien aan de aandacht ontsnapt bliblabloe). Als er na een tijdje nog niet is betaald stuur je een kaart met een ongeduldig kikkertje. En de laatste is een bozig kikkertje. Wat een ander idee is dat je aan je klanten gaat communiceren wat de normale jaarprijs is en dat klanten ook een extra keuze hebben nl om iets later of gespreid te betalen en dan is dat uiteraard allemaal wat duurder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *