Publicatie: Focus on Teens

“Zijn jongeren nog wel te bereiken?” dat was de vraag die bij communicatiebureau Carat veel gesteld werd door hun klanten. In een overzichtelijk (kort en krachtig) boekje schetsen zij een beeld van de huidige generatie tieners. Daarbij worden ook vele praktische adviezen gegeven om de doelgroep aan te spreken.

 

het rapport
het rapport

In bijna honderd pagina’s geeft het boekje inzicht in de jongeren doelgroep. Wat houdt ze bezig, hoe en waarom gebruiken ze welke media? Dat levert een direct en beter inzicht op in de belevingswereld van jongeren. Doel van het onderzoek: overzicht en vernieuwend inzicht in de brede jongerengroep 13 tot en met 19 jaar. En nog veel belangrijker, die kennis toepassen in ons dagelijks werk om jongeren nog effectiever en relevanter te bereiken.

Het rapport heeft als indeling:

  • Teens, wie zijn het
  • Segmentatie
  • Teens en Media
  • Teens en merken
  • Teens en reclame
  • Ethiek

Koppeling met software
Naast het onderzoeksrapport heeft Carat speciale software ontwikkeld: het Consumer Connection System (CCS), met meer dan zestig verschillende media kanalen, die een rol spelen in het dagelijkse leven van jongeren. Hiermee kunnen essentiële vragen worden beantwoord, bijvoorbeeld:

  1.  Wat zijn de meest effectieve media kanalen voor meisjes 13-15 in de verschillende fasen van hun consumer journey voor de aanschaf van nieuwe kleding?
  2.  Welke mediamix is het meest effectief om bijvoorbeeld Hipsters te bereiken?
  3.  Welk budget moet ik investeren om mijn merkbekendheid en -voorkeur binnen jongeren 17-19 jaar, met 5% te verhogen?

Overzicht van de belangrijkste uitkomsten:
focus on teens

 

Meer informatie, en bestellen van het rapport: www.carat.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *