Elke beperking is een verrijking

Eind jaren “80 in de vorige eeuw begonnen we met de camping. We kochten een bestaande camping waarop echt heel wat mis was! Zo was er geen drainage in de grond, waren de steigers verrot, waren er nauwelijks bomen en de speeltoestellen die er waren voldeden absoluut niet aan de wettelijke eisen.

viel buiten het budget...
viel buiten het budget…

Van opknappen naar strategische keuzes
Dan is het makkelijk om te kiezen wat je moet doen. Toen kwamen de jaren waarin we echt strategische keuzes moesten nemen. Serieus, we hebben toen nog eens een haalbaarheid onderzoek laten uitvoeren naar een zwembad en naar een animatieruimte, kampwinkel en restaurant. Wat een geluk achteraf dat dat allemaal niet haalbaar was op onze camping. Want juist dat zou nu ons concept enorm ondergraven. We hebben heel veel niet, we hebben ons uiteindelijk juist niet ontwikkeld volgens het zogenaamde ANWB-sterren systeem. Want dat had ook ons destijds wat verblind. Kampwinkel erbij = sterretje erbij, zwembad erbij = sterretje erbij en ga zo maar door! En zo is de recreatiemarkt zich heel monotoon gaan ontwikkelen.

Focus op een nichemarkt
Wat een geluk dat wij destijds door onze beperkte oppervlakte geen zwembad hebben genomen, geen kampwinkel en geen snackbar of restaurant. Want juist dat maakt onze camping nu zo bijzonder. We hebben heel veel niet! De beperking heeft al gezorgd voor een extra focus! En door een focus te hebben op een nichemarkt, maak je je extra aantrekkelijk voor deze groep. De focus betekent ook dat je in juist specifieke dingen je extra ontwikkeld, hetzelfde geldt voor iemand met bv. een visuele beperking, die heeft vaak een veel sterkere tastzin.

Omarm je beperkingen en dans een gefocuste toekomst tegemoet! Ik ben benieuwd naar jouw beperkingen, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *