Het is alweer jaren geleden, en toen ik dit plaatje zag, moest ik er direct weer aan denken! Ik zat in de collegebanken en mijn docent vroeg ons: “Wat is je lievelingswinkeltje? Je weet wel, zo’n winkeltje waar je echt heel graag naar toe gaat om nog even wat te halen?” En we dachten allemaal erg na en schreven het op. De ene schreef op: “Dat snoepwinkeltje, weer een ander een autobedrijf (ja klopt, dat was een man) en zo had iedereen wat opgeschreven. Toen….
Misschien dat jij nu ook alvast kan bedenken naar welk winkeltje je echt graag naartoe gaat, waar je al bijna blij van wordt wanneer je de naam alleen al hoort. Trouwens, het mag ook een bedrijf zijn hoor!
De docent vroeg niet eens naar welk winkeltje, hij begon bij de eerste student en vroeg hem: “Waarom is dat je lievelingswinkeltje?” En wat bleek, eigenlijk ging het helemaal niet om de producten die je daar kon kopen, maar ging het om de persoonlijke aandacht die je daar kreeg. En heel vaak ook nog wanneer die persoonlijke aandacht met een humoristisch sausje wordt voorzien, dan ben je echt goed bezig!
Essentieel is dan wel dat je de diegene die je helpt jou ook de volle laag persoonlijke aandacht met humor kan geven. Zit je op de derde rij, dan wordt het toch knap moeilijk!
Neem het je voor, met je hele team, gewoon vanaf vandaag; Elke dag minstens een gast wel zo geweldig verwennen met persoonlijke aandacht en humor! Dan voeg je niet alleen veel meer waarde toe aan de producten & diensten die je verkoopt, maar vooral ook heel veel meer plezier in je werk, voor het hele team!
Ik ben benieuwd hoe jij je eerste rij gasten hebt verrast, laat je het mij weten? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg