Onze Romeo-kampeerplaats is echt een magneet voor avontuurlijke stelletjes. De boekingen voor deze plaats worden meer dan eens bezocht door gasten met een vintage busje, een stoere bak met daktent of een bijzondere tent.
En mensen pakken dan ook echt graag uit. Ze boeken meer dan eens de dutchtub erbij. Stijlen het geheel met vloer en tafelkleedjes af. Eigenlijk kan vrijwel elke bezoeker zo op de foto voor eender welk magazine!
Ook dit weekend werden we weer blij van deze gasten. Zelf sturen ze ons deze mooie foto op. En je kunt je voorstellen dat die foto ook wordt gedeeld door de gasten zelf op platformen als Instagram. Niet gek dat je dan in de loop der jaren steeds maar meer en meer van dit soort gasten mag ontvangen.
En het zijn niet alleen prachtige onderkomens waarmee ze komen. Het zijn vaak ook precies die mensen die we graag wensen. Die onze inspanningen weten te waarderen. Zij doen onze marketing door aan Jan en alleman te vertellen hoe leuk hun weekend bij ons op de camping was. Het zijn mensen waarbij de prijs nooit onder druk staat. Niet dat we de duurste camping zijn, maar zeker ook niet de goedkoopste!
En zo kunnen wij blijven bestaan, zonder dat we ons kapot laten concurreren door prijzen waarmee we niet eens onze vaste kosten kunnen verdienen. Zo kunnen we onze medewerkers normale salarissen blijven betalen en kunnen we zelf nog wat budget creëren voor vernieuwingen en aanpassingen. Gasten letten op vijf aspecten: toegankelijkheid, beleving, service, prijs en product.
Nu zijn bij alle campings het product gelijk. Het verschil wordt dan gemaakt met de toegankelijkheid, de beleving, de service of de prijs. Dan willen we als liefste ons nu niet bepaald met die prijs onderscheiden. Onderscheidend vermogen zoeken we dan liever in de toegankelijkheid, service of beleving.
Met dank aan: Karin Veldhuizen, Watersportcamping Heeg
“Waar zou jij het liefste je in willen onderscheiden? En, doe je dat ook al? We zijn benieuwd, de polletjes Watersportcamping Heeg.”