Samen met partners werkt NBTC (Nederlands Bureau voor toerisme en Congressen) momenteel aan de aanpak van een hersteloffensief voor de toerismesector. Het doel is om maximale samenhang te creëren tussen provinciale en lokale initiatieven, zodat toeristisch bezoek aan Nederland snel aantrekt op het moment dat dit weer mogelijk is.

Samen met partners werkt NBTC (Nederlands Bureau voor toerisme en Congressen) momenteel aan de aanpak van een hersteloffensief voor de toerismesector. Het doel is om maximale samenhang te creëren tussen provinciale en lokale initiatieven, zodat toeristisch bezoek aan Nederland snel aantrekt op het moment dat dit weer mogelijk is.

Wanneer de tijd rijp is, zal Nederland versneld en met vereende krachten gasten uit binnen- en buitenland terug moeten winnen. Er worden daarom drie hersteloffensieven voorbereid, gericht op:

  • Binnenlandse bezoekers
  • Buitenlandse bezoekers, te beginnen bij de buurlanden
  • Meeting- & congresmarkt

Het landelijk hersteloffensief wordt vormgegeven samen met betrokken stakeholders zoals DMO’s, Gastvrij Nederland en Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Ook overheden worden nauw betrokken. Er wordt voor een goede vertegenwoordiging van heel Nederland gezorgd. Zo representeert Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen partijen uit Oost-Nederland en vertegenwoordigt amsterdam&partners West-Nederland. Visit Brabant representeert betrokken partijen uit Zuid-Nederland en Marketing Groningen vertegenwoordigt Noord-Nederland. Kennisnetwerk Destinatie Nederland zorgt voor aansluiting van alle DMO’s en VVV’s in ons land.

Op korte termijn wordt de aanpak met betrokken partijen en de sector gedeeld en wordt een update over het verdere verloop en proces gedeeld. Heeft u tussentijds vragen, neem dan contact op met Conrad van Tiggelen.

bron en meer informatie: www.nbtc.nl