Reserveringssystemen van campings en bungalowparken bevatten veel (steeds meer!) informatie over de gasten op het park. Deze gegevens kunnen ook worden ingezet in de marketing van je bedrijf. Met de module Stratech Campaign heeft de softwareontwikkelaar een nieuw instrument ontwikkeld om (potentiële) gasten te benaderen met een persoonlijke boodschap. Reserveringssystemen van campings en bungalowparken bevatten veel (steeds meer!) informatie over de gasten op het park. Deze gegevens kunnen ook worden ingezet in de marketing van je bedrijf. Met de module Stratech Campaign heeft de softwareontwikkelaar een nieuw instrument ontwikkeld om (potentiële) gasten te benaderen met een persoonlijke boodschap. stratech doelgroepenSegmenteren In het huidige reserveringsysteem (Stratech RCS) kunnen de gasten vaak al op allerlei kenmerken worden gesegmenteerd. Deelsegmenten zijn bijvoorbeeld:
  • Type boeker (Last-minute of vroegboeker, of boeker met een ACSI card.)
  • Op basis van enquêteresultaten
  • Gasten die dit jaar nog niet geboekt hebben...
Gepersonaliseerde berichten Op basis van eerder gemaakte segmenten kun je specifieke campagnes inrichten. Met behulp van deze campagnes kun je je gasten voor, tijdens en na hun verblijf automatisch gepersonaliseerde berichten sturen. Het is zowel mogelijk om e-mails als sms-berichten te versturen. Deze berichten kunnen praktisch zijn, zoals betalingsherinneringen of berichten over vervallen opties. Maar ze kunnen ook verkoopgericht zijn zoals upsell acties en weekspecials. De aangeboden artikelen kunnen je gasten vervolgens direct via de Mijn Omgeving bijboeken. [caption id="attachment_46529" align="alignright" width="300"]contactmomenten voor, tijdens en na het bezoek contactmomenten voor, tijdens en na het bezoek[/caption] Relevantie = meer boekingen Een nieuwsbrief zal enkel door je gasten gelezen worden wanneer deze relevante content bevat; de content van verstuurde berichten is dus bepalend voor succes. Binnen Stratech Campaign kun je specifieke campagnes op basis van eerder gemaakte segmenten inrichten. Zo kan een nieuwsbrief aan de hand van diversiteit in afbeeldingen en onderdelen volledig worden afgestemd op de ontvanger, zoals een Senior of een Jong gezin. Tevens kunnen aangeboden artikelen in upsell berichten aansluiten bij enerzijds segmenten waarin gasten vallen en anderzijds de reserveringsgegevens. Heeft bijvoorbeeld een jong gezin een boeking gemaakt, waar geen kinderbedje en reisverzekering is bijgeboekt? Stuur ze automatisch een upsell bericht waarin beide artikelen worden aangeboden en direct via de Mijn Omgeving kunnen worden bijgeboekt. Hoe beter de informatie in een nieuwsbrief aansluit op de gastbehoefte, hoe vaker deze geopend zal worden met meer kliks en boekingen tot gevolg! Marketing Dashboard Met behulp van het Marketing Dashboard in Stratech Insight heb je vervolgens volledig inzicht in de resultaten van alle campagnes. Hoeveel nieuwsbrieven zijn er verstuurd? Hoeveel nieuwsbrieven zijn geopend en op welke onderdelen het vaakst is geklikt? Allemaal informatie die in het dashboard uitgebreid wordt uitgelicht. Doordat aan dit dashboard ook data uit Google Analytics en Social Media (Facebook en Twitter) is toegevoegd heb je volledig inzicht in al je campagneresultaten. Doordat je volledig inzicht hebt in de conversies die de verschillende campagnes hebben opgeleverd, kan het daadwerkelijke effect van de campagnes eenvoudig worden gemeten. Demonstratie op de Recreatie Vakbeurs Gorinchem Het systeem is intuïtief opgebouwd. Op de Recreatie Vakbeurs 'Welcome' in Gorinchem staan medewerkers van Stratech klaar om een demonstratie te geven van het systeem. De beurs is nog geopend t/m 16 november (dagelijks van 10.00 tot 18.00 uur) Meer informatie: www.stratechcampaign.nl Beurs Welcome - Gratis entree na registratie voor ondernemers Bewaren