“Waarom zijn de meeste attracties primair gericht op kinderen?” Dat was de vraag waarmee Marie Louise Loomans haar verhaal over Nostalandia begon tijdens de presentatie op de Leisure Business Days in Venray. Zij werkt aan plannen om een nieuwe attractie te ontwikkelen, primair gericht op de doelgroep 50 plus. “Waarom zijn de meeste attracties primair gericht op kinderen?” Dat was de vraag waarmee Marie Louise Loomans haar verhaal over Nostalandia begon tijdens de presentatie op de Leisure Business Days in Venray. Zij werkt aan plannen om een nieuwe attractie te ontwikkelen, primair gericht op de doelgroep 50 plus.Nieuw-thema-en-belevingspark-Nostalandia-Rebellionbusje-800

Het park is er op gericht om mooie herinneringen uit het verleden opnieuw te beleven. Dat spreekt waarschijnlijk veel senioren aan, maar het biedt ook aanknopingspunten om de jongere generatie iets te leren over 'vroeger'. Lomans ziet meer dan voldoende redenen om het concept tot een succes te maken, w.o.:

  • In 2060 zijn er 7 miljoen 50 plussers in Nederland
  • Deze groep heeft een bovengemiddeld besteedbaar budget en relatief veel vrije tijd.
  • De Nederlander is al gewend aan het concept 'pretpark'.
  • Er is een groeiende behoefte aan authentieke ervaringen

Ook qua thema's zijn er volop keuzes; mode, muziek, eten van vroeger, auto's, tv programma's, politiek, sport, kunststromingen, geloof en religie en nog veel meer. Met de invulling zijn ook diverse uitwerkingen mogelijk. Zo kan een restaurant, vintage winkels, of een oude kermis prima onderdeel uitmaken van de beleving. Het project bevindt zich nog in een conceptfase. Er zijn al wel schetstekeningen gemaakt van een mogelijke uitwerking van het park. Ook worden er al gesprekken gevoerd met gemeenten die geïnteresseerd zijn in de vestiging van dit unieke park. Meer informatie: E-mail Marie Louise Loomans www.facebook.com/creadagia/ Nostalandia op Idealenkompas