De markt en het consumentengedrag is de laatste jaren totaal veranderd. Recreatie en toerisme wordt steeds belangrijker, zowel op nationaal als internationaal niveau. Wat zijn in onze branche de wereldwijde trends voor 2016 en welke kansen mogen we niet laten liggen? Ondernemers laten zich bijpraten door diverse top sprekers tijdens de Nationale Netwerk Lunch op maandag 23 november a.s. De markt en het consumentengedrag is de laatste jaren totaal veranderd. Recreatie en toerisme wordt steeds belangrijker, zowel op nationaal als internationaal niveau. Wat zijn in onze branche de wereldwijde trends voor 2016 en welke kansen mogen we niet laten liggen? Ondernemers laten zich bijpraten door diverse top sprekers tijdens de Nationale Netwerk Lunch op maandag 23 november a.s.trendsDe 111 wereldtrends voor 2016

Ook dit jaar zet Pleisureworld de wereldtrends op een rij. De vele internationale en zelfs intercontinentale bezoeken aan pretparken, family entertainment centers, themahotels en vakantieparken van het afgelopen jaar staan aan de basis van de 111 Wereldtrends voor 2016. Trendwatcher Hans van Leeuwen haakt in op actuele veranderingen en consequenties voor recreatieondernemers. Nieuw economisch perspectief in kamperen Ramon van Reine (eigenaar van ACSI) weet als geen ander wat ons staat te wachten op het gebied van kamperen en vertelt wat het betekent dat de kampeer business aan de vooravond staat van grote veranderingen. Ramon onderbouwt zijn betoog aan de hand van relevante cijfers en ervaringen. Hoe kan de Europese campingondernemer nog verantwoord ondernemen en welke keuzes horen daarbij? Transformatie naar resort & destinatie De tijd van de camping, bungalowpark of dagrecreatie als op zichzelf staande operatie lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. We zien in ons land maar ook daarbuiten de opkomst van destinaties in leisure: een gebiedsontwikkeling waarin meerdere "bedrijven" al dan niet onder één paraplu een totaal gebied toeristisch op de kaart zetten. Denk aan ontwikkelingen dichtbij huis zoals de outlets van Bataviastad en Roermond. En wat staat er met de regio Kaatsheuvel te gebeuren waarin de Efteling een voortrekkersrol vervult? Zien wij ook dat de traditionele camping transformeert naar een pretparkbeleving met themahotels? Wilt u hier meer over weten, kom dan luisteren naar de presentatie van Dim Hemeltjen (M2Leisure). De oorsprong van M2Leisure is het CenterParcs concept en het bedrijf is momenteel actief op meerdere continenten. De Chinezen komen eraan! Pleisureworld heeft het afgelopen jaar de ontwikkelingen in kaart gebracht van de camping en bungalowsector in China. Wat blijkt? De sector is booming! Echter laat de kwalitatieve uitvoering van vakantieparken op dit moment te wensen over. Hoe kunnen wij met onze expertise uit Nederland ondernemers daar helpen? Deelnemers aan de Nationale Netwerk Lunch ontvangen de TrendSpecial “De Chinezen komen eraan!”. Meer informatie: www.pleisureworld.nl/event/nationale-netwerk-lunch