Het jaarlijkse Attractions Management Handbook is weer verschenen. Dit boekwerk van 296 pagina's geeft een overzicht van internationale ontwikkelingen bij attractieparken, dierentuinen, musea en bezoekerscentra. Ook enkele toekomstige Nederlandse projecten, zoals Park21 en The Dutch Windwheel in Rotterdam komen aan bod. Het jaarlijkse Attractions Management Handbook is weer verschenen. Dit boekwerk van 296 pagina's geeft een overzicht van internationale ontwikkelingen bij attractieparken, dierentuinen, musea en bezoekerscentra. Ook enkele toekomstige Nederlandse projecten, zoals Park21 en The Dutch Windwheel in Rotterdam komen aan bod.

In het voorwoord noemt redacteur Helen Patenall de 'customisation' als belangrijkste trend in de attractiesector. In het handboek staan diverse projecten die daar op inspelen. Deze trend wordt mede mogelijk gemaakt door nieuwe technologische ontwikkelingen zoals 3D printen en steeds persoonlijker toepassingen voor Virtual Reality (zoals de Oculus Rift.) Het handboek heeft als hoofdindeling: 1. Projecten in ontwikkeling; hierin wordt ee korte omschrijving gegeven van diverse projecten die op de tekentafel liggen od binnenkort open gaan. Zoals al vermeld komen Park21 en The Dutch Windwheel hier aan bod. Dierenpark Emmen lijkt 'vergeten'. Met name in Azië wordt de komende jaren flink doorontwikkeld, wat leidt tot prachtige visualisaties van bijzondere parken en musea. 2. Analyse van de trends; Hierin wordt per soort attractie telkens een thema besproken w.o.; Science Centers en musea die aan de slag gaan met een persoonlijk aanbod (p. 64); De rol van benchmarking (p. 72); Waterparken die steeds veelzijdiger (blurring) worden (p. 80); Hoe dierenparken hun bezoekers beter weten te betrekken bij de dierenwereld (p. 86); Technologische toepassingen (p. 94); De rol van personeel bij attractie-ontwikkelingen. (p. 100); ontwikkelen van ervaringen met Intelectual Property (ip) (p. 112) 3. Verhalen en interviews; hierin worden diverse cases behandeld. Vooral het thema 'extreme luxe' komt in deze sectie goed aan bod. [caption id="attachment_37606" align="alignright" width="300"]Raving Rabits in Futurocope viel in de prijzen. (ontworpen door Jora Vision) Raving Rabits in Futurocope viel in de prijzen. (ontworpen door Jora Vision)[/caption] 4. De TEA Awards; (p. 150 - 167) een overzicht van attracties en producten die hat afgelopen jaar een innovatie award hebben gewonnen in de attractie-sector. 5. Vervolg van interviews en cases; zoals omschreven bij punt 3. 6. Index; van o.a. wereldwijde branche-organisaties en toeleverende bedrijven. Het attractions Management Handbook 2015 is gratis te lezen via een online bladerbare versie. Via de website is ook een papieren handboek te bestellen: www.leisuremedia.com