De Nederlandse hotelgast staat bekend om een kritische houding; ze vinden altijd wel iets om over te zeuren. Toch blijkt uit het Hotelvoorzieningenonderzoek van Hotels.com dat de Nederlandse boeker geen buitenbeentje is. De top 3 komt overeen met de wereldwijde ergernissen. Hotels die de ideale hotelkamer nastreven voor zowel Nederlands gasten als gasten over de hele wereld, kunnen deze kritische checklist dus maar beter ter harte nemen. De Nederlandse hotelgast staat bekend om een kritische houding; ze vinden altijd wel iets om over te zeuren. Toch blijkt uit het Hotelvoorzieningenonderzoek van Hotels.com dat de Nederlandse boeker geen buitenbeentje is. De top 3 komt overeen met de wereldwijde ergernissen. Hotels die de ideale hotelkamer nastreven voor zowel Nederlands gasten als gasten over de hele wereld, kunnen deze kritische checklist dus maar beter ter harte nemen.169866-Machu Picchu Sanctuary Lodge-53cdb1-original-1433776079Top 10 verbeterpunten voor hotel kamers van Nederlandse gasten
  1. Geluidsoverlast van andere gasten (64%)
  2. Onplezierige geur van het tapijt (45%)
  3. Geen warm water meer (38%)
  4. Te weinig stopcontacten (32%)
  5. Beperkte ontbijturen (15%)
  6. Niet zelf kunnen kiezen wanneer de kamer wordt schoongemaakt (15%)
  7. Fooien moeten geven wanneer het personeel helpt (11%)
  8. Slecht nachtkastje/leeslampje (10%)
  9. Een sleutelkaart gebruiken om elektriciteit of airconditioning te activeren (8%)
  10. Geen koffieapparaat of waterkoker op de kamer (8%)

Bron: persbericht Hotels.com