Heroverweging TV dienst van recreatieondernemers noodzakelijk

Het aanbod van TV-zenders verandert steeds meer van SD naar HD en dat heeft gevolgen voor het aanbod dat recreatieondernemers en hun gasten ontvangen. Dat het verandert staat vast, maar de exacte planning is niet bekend. Dit betekent dat ook op onverwachte momenten een aanpassing voor verrassingen kan zorgen.

satellietCanalDigitaal zal volgend jaar zoveel mogelijk zenders beschikbaar hebben in HD. Digitenne zal wellicht in januari 2017 haar dienstverlening stopzetten. Dat betekent dat het noodzakelijk zal zijn om aanpassingen aan de ontvangststations te doen. Zeker voor recreatieondernemers die gebruik maken van CanalDigitaal en Digitenne is dit het ideale moment om de aanpassingen door te voeren, zodat gasten deze zomer probleemloos gebruik kunnen maken van kwalitatieve televisie.

Wat zijn de mogelijkheden?
Canal Digital en Digitenne ontvangen hun signaal via de antenne. Recreatieondernemers die van deze dienst gebruik willen maken hebben een digitaal ontvangststation nodig. De recreatieondernemer is dan flexibel in het samenstellen van het zenderpakket en kan daarmee optimaal inspelen op de wensen van de gast. De prijs per zender ligt bij een digitaal ontvangststation zo’n 70% lager dan bij analoge TV. Het digitale ontvangststation is relatief voordelig, de montagetijd is kort en de abonnementskosten liggen lager.

Een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van de diensten van KPN of UPC, die hun zakelijke diensten (met name) via de binnenkomende glasvezel aanbieden. De gebruikte hardware is een mediaserver die niet alleen de TV signalen via het glasvezelnetwerk opvangt en vervolgens over het recreatiepark distribueert, maar ook internet en telefonie worden hiermee voor de gasten beschikbaar.

Het aanpassen van het ontvangststation betekent een forse kostenbesparing op onderhoudskosten omdat storingen en toekomstige aanpassingen op afstand kunnen worden opgelost en uitgevoerd.

Gasten tijdig informeren
Aan de recreatieondernemer de taak om hun gasten tijdig te informeren over de zenderwisselingen en frequentiewijzigingen, zodat zij de televisiehandleiding bij de hand hebben om de nieuwe frequentie te zoeken. De gasten zullen over het algemeen weinig merken van de aanpassingen, omdat ze binnen een halve dag uitgevoerd worden.

Meer informatie: www.vddonk.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *