Begin april start in Spanje een promotiecampagne die inspeelt op de nieuwe rechtstreekse vliegverbinding tussen Barcelona en de luchthaven Oostende-Brugge. De campagne zal de individuele Spaanse reizigers inspireren om een citytrip te plannen naar Oostende, Brugge en Gent. Voor deze bestemmingspromotie werkt de vzw Toeristische Ontsluiting West-Vlaanderen met een budget van 180.000 euro. Begin april start in Spanje een promotiecampagne die inspeelt op de nieuwe rechtstreekse vliegverbinding tussen Barcelona en de luchthaven Oostende-Brugge. De campagne zal de individuele Spaanse reizigers inspireren om een citytrip te plannen naar Oostende, Brugge en Gent. Voor deze bestemmingspromotie werkt de vzw Toeristische Ontsluiting West-Vlaanderen met een budget van 180.000 euro. JAF_B787_dreamlinerDe vluchten vanuit en naar Barcelona worden uitgevoerd door Jetairfly. De rechtstreekse verbinding start op 17 april en zorgt voor nieuwe toeristische mogelijkheden. De campagne in Spanje, waarvoor wordt samengewerkt met een lokaal mediabedrijf, zal de toeristische troeven en de nabijheid van de bestemmingen Oostende, Brugge en Gent centraal stellen. Schepen Mieke Hoste uit Brugge: "Brugge heeft ongeveer 1,5 miljoen internationale overnachtingen per jaar en 27% van de bezoekers die in Brugge overnachten, reizen met het vliegtuig. De samenwerking met verschillende partners in een voor de regio interessante markt, is een unieke opportuniteit om het potentieel van de luchthaven Oostende-Brugge als comfortabel dichtbij alternatief internationaal aan te prijzen". De comfortabele verbinding, de vlotte bagage-afhandeling en de snelle transfer naar de diverse stadscentra (met bus en trein) zijn bijzondere troeven voor de potentiële Spaanse citytrippers. Een beperkte vluchtduur van twee uur, de aangename ontvangst en de tijdswinst in de luchthaven zijn aspecten die de hedendaagse toerist erg apprecieert. “De aanwezigheid van een luchthaven is een expliciete meerwaarde in de toeristische ontwikkeling van een regio. De promotiecampagnes in de regio van Barcelona zullen ook het eigentijds imago van Oostende, Brugge en Gent sterk onderlijnen“, aldus Franky De Block, gedeputeerde en voorzitter Westtoer. Promotie in Barcelona Voor de promotiecampagne wordt samen gewerkt met Globally, een mediabedrijf in Barcelona dat zich specialiseert in promotie van toeristische bestemmingen en omvat een hele reeks acties gedurende het voorjaar. Opvallende initiatieven zijn zeker de bekleding van trams en bussen op de belangrijkste verkeersas in Barcelona. De sterk inspirerende actie gebeurt in samenwerking met de belangrijkste regionale kranten en reismagazines. Ook online en via sociale media zullen klanten benaderd worden en krijgen zij een concreet boekbaar aanbod voorgeschoteld. Na een evaluatie in juni wordt beslist over een tweede campagnegolf in het najaar. “Oostende zal zich toekomstgericht verder ontwikkelen als citytrip-bestemming voor binnen- en buitenlandse toeristen. De nieuwe vluchten van Jetairfly zijn een economische meerwaarde voor de luchthaven én een extra troef om ons toeristisch aanbod in de kijker te plaatsen“, aldus Johan Vande Lanotte, schepen voor toerisme in Oostende. Toeristische ontwikkeling De initiatiefnemer van deze toeristische campagne is de vzw Toeristische Ontsluiting West-Vlaanderen. De vzw is opgericht om de luchthaven Oostende-Brugge in te schakelen in de internationale toeristische ontwikkeling van West-Vlaanderen en van Oostende, Brugge en Gent in het bijzonder. Zeven partners zorgen voor de financiering: de provincie West-Vlaanderen, Brugge, Oostende, Gent, Hotels Brugge, Horeca Middenkust en Toerisme Vlaanderen. Bron: persbericht Westtoer.be