Op 25 september 2020 heeft Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland plannen ontvouwt om de streken Betuwe, Bommelerwaard en Land van Maas en Waal duidelijker op de kaart te zetten. Nieuwe websites, apps en heel veel merchandise gaan daaraan bijdragen.

Uit de meest recente cijfers uit de monitor vrijetijdseconomie is gebleken dat de regio sterk is gegroeid. De overnachtingen zijn bijvoorbeeld gegroeid met maar liefst 62%. Landelijk was dit slechts 4%. RBT Rivierenland is ook midden in de coronacrisis niet negatief. "Van veel ondernemers vernemen wij dat het beter is gegaan dan aanvankelijk werd gedacht", aldus directeur Richard de Bruin.” De organisatie is betrokken bij veel nieuwe dag- en verblijfsontwikkelingen in het gebied om ondernemers te inspireren, adviseren en bij te staan.

#Betuwe Langs 's-heren wegen 

Een nieuw initiatief van RBT Rivierenland zijn de bijna drie meter hoge letters van het woord BETUWE. Wethouder Rutger van Stappershoef van West-Betuwe onthulde de letters die geplaatst zijn in een fruitkist waardoor ze verplaatsbaar zijn en op iedere locatie in de Betuwe in te zetten zijn door evenementen, ondernemers en gemeenten. De megagrote letters zijn onderdeel van de regiospecifieke campagne 'Gelderland levert je mooie streken'.

bron en meer informatie: RBT Rivierenland