• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Gezond eten tijdens Dagje Uit wordt steeds belangrijker gevonden

4 februari 2021 by Redactie Reageer

In oktober 2020 publiceerde Gezond Uit, onderdeel van JOGG, de resultaten van haar onderzoek naar gezond eten tijdens een dagje uit. Meer dan 50% van de Nederlanders vindt het belangrijk om ook tijdens een uitstapje te letten op gezonde voeding.

Het onderzoek werd uitgevoerd door bureau Markteffect in opdracht van Gezond Uit onder ongeveer 1000 bezoekers van een dagje uit.

Een opvallende constatering was dat 54% van de respondenten het belangrijk vond om gezond te eten, maar dat het aanbod in de dagrecreatieve sector daar niet goed op inspeelt. Slechts een derde vindt het gemakkelijk om tijdens een dagje uit gezond te eten en 22% vindt dat er veel keuze is uit gezonde producten.

Het beeld dat ‘de Nederlander’ nog altijd de zelfgesmeerde boterhammetjes van thuis meeneemt blijkt nog altijd te kloppen. In het onderzoek gaf 48% aan dat zij eten mee van huis hadden genomen. In een vergelijkbaar onderzoek uit 2018 was dat nog 39%. Hier laten dagrecreatieve bedrijven zeker kansen lliggen. Bezoekers uit West-Nederland en de doelgroep boven de 55 jaar nemen gemiddeld minder vaak eigen voedsel mee.
Als de onderzoekers doorvragen naar de reden van het zelf meebrengen van eten en drinken, dan wordt de prijs/kwaliteitverhouding van het aanbod op de locatie als belangrijkste reden opgegeven.

De Nederlandse dagrecreant is volgens dit onderzoek geen ‘big spender’ in de restaurants van de attracties. Zo’n 50% komt terecht in de categorie die meer dan € 11,- per persoon wil besteden tijdens het dagje uit.

Uit het onderzoek blijkt verder dat de consument niet alleen op zoek is naar een gezonder aanbod. Ook de informatie over de achtergrond van het ‘gezonde eten’ wordt op prijs gesteld.

Met Gezond Uit werken dagattracties aan een gezonder voedingsaanbod tijdens een dagje uit. Deze campagne is onderdeel van de beweging Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG)

Meer informatie: www.gezonduit.nl/nieuws/Consumentenonderzoek/82

Categorie: Insight Tags: dagrecreatie, foodservice

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

FEC Playdome Roosendaal nu één jaar open

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS