• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Dagattracties werken onder andere marktomstandigheden na de coronabeperkingen

27 juni 2022 by Redactie Reageer

Afgelopen week bleek dat de Floriade fors minder bezoekers heeft ontvangen dan vooraf ingepland. Onderzoeksbureau Motivaction deed, in opdracht van de Floriade, onderzoek naar de oorzaak. De marktanalyse bevat ook nuttige informatie over de markt voor dagattracties in het huidige tijdsgewricht.

Floriade

Zie ook: Zwaar tegenvallende bezoekcijfers voor De Floriade

De conclusies met betrekking tot het bezoek aan dagattracties in het afgelopen jaar:

  • Nederlanders bezoeken minder vaak en minder frequent dagattracties ten opzichte van voor de coronapandemie.
  • Wanneer Nederlanders uitjes ondernemen dan is dat meestal een sociale activiteit: vrienden of familie zien, terras bezoeken of uit eten in een restaurant. Het bezoek van dagattracties lijkt minder prioriteit te krijgen.
  • Het lijkt erop dat men als eerste een bekende dagattractie wil bezoeken. Een meerderheid van de Nederlanders staat wel open voor het bezoeken van nieuwe dagattracties.
  • De kwaliteit van een dagattractie is bepalend in de keuze.
  • Reistijd heeft (enige) invloed op de keuze voor een dagattractie. Een meerderheid van de Nederlanders is bereid om tot 1,5 uur te reizen naar een dagattractie.
  • Een relatief klein deel van de Nederlanders heeft behoefte om uitjes ‘in te halen’ die tijdens de coronapandemie niet mogelijk waren.

De kwaliteit en prijs van een dagattractie hebben de meeste invloed op de keuze

  • Ook positieve ervaringen van vrienden, familie en bekenden spelen een relatief grote rol in de keuze voor een dagattractie.
  • Een negatieve of positieve recensie in een krant of website speelt volgens ondervraagden een relatief kleine rol. Dit geldt eveneens voor de mate waarin men bekend is met een dagattractie

Meer informatie: Onderzoek Motivaction – bezoek dagattracties

Dit onderzoek kwam tot stand in opdracht van De Floriade en de gemeente Almere

Zie ook onze eigen (Pretwerk) ervaring: Wie de tijd neemt om De Floriade te doorgronden komt verrijkt terug

Categorie: Dagrecreatie, Insight Tags: corona, dagattracties

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

FEC Playdome Roosendaal nu één jaar open

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS