RECRON publiceert over mislukte samenwerking met Telegraaf

Brancheblad Recreactie besteed deze maand o.a. aandacht aan de ledenvergadering waarin de mislukte samenwerking van de RECRON met de Telegraaf werd besproken. Belangrijke discussiepunten: financiering van de gemaakte kosten en voortzetting van de ambitie om als brancheorganisatie marketingactiviteiten op te pakken. Ook indexering (verhoging) van de contributie werd niet zomaar geaccepteerd.

Over de financiering werd overeenstemming bereikt; een groot deel wordt belast in 2012. De rest in 2013. Dan moet ook bekend worden hoeveel geld het online marketingplatform Footzy.nl nog waard is.

Marketing blijft een activiteit waar de leden van de RECRON gezamenlijk in willen blijven investeren; vooral om een tegenwicht te bieden aan de opkomende marktmacht van de online portals. Per bedrijfsgroep wordt bekeken wat de beste aanpak is voor een platform van promotie, inspiratie, boeken en beoordelen.

Het bestuur had moeite om de verhoging van de contributie te realiseren en kreeg van de leden huiswerk mee; Op zoek gaan naar een andere dekking van de autonome kosten. Joep Thönissen nam deze opdracht samen met de verenigingsraad en Raad van Toezicht aan en liet weten daarbij zelfs heilige huisjes niet te sparen.

recreactie februari 2013Verder in brancheblad Recreactie januari/februari 2013…

App voor het recreatieve weerbericht
Op Pretwerk hebben we hier onlangs ook aandacht aan besteed in het verhaal over Piet Paulusma en de RECRON

Laatste nieuws over de RECRON Innovatie Campagne (RIC)
Met o.a. een praktijkvoorbeeld uit de gemeente Tynaarlo en een profiel van RIC-partner ZKA Consultants en planners. Zij voegen o.a. de Leisurespiegel toe aan de instrumenten om je bedrijf te verbeteren.

Fotoreportage van het Vernieuwde Aviodrome
Vorig jaar werd deze museale attractie overgenomen door Libema. Er is inmiddels heel wat recreatiekwaliteit aan toegevoegd.

Interview met Theo Rietkerk, gedeputeerde in Overijssel
De kop zegt veel: Ondernemers bepalen de agenda. …en dat is voor Overijssel een nieuwe ontwikkeling

Het geduld van recreatiebedrijf De Klepperstee
Na 36 jaar wachten, eindelijk een uitbreidingsvergunning voor De Klepperstee. Ondertussen veranderden de marktomstandigheden. Het verhaal van doorbijter Ludovic den Hollander.

Waardemodel voor Zwembaden
In kaart brengen van economische en maatschappelijke waarde is van groot belang bij teruglopende subsidies en bijdragen van gemeenten.

Drukwerk via internet
Hoe werkt dat eigenlijk? Een voorbeeld door www.recreatiedrukwerk.nl

Stelling van de maand: Groepsaccommodatie of Groepshotel?

Meer informatie: www.recron.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *