• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

Roompot brengt content over de parkbeleving steeds meer bij de mensen thuis

4 maart 2022 by Redactie Reageer

Roompot maakt serieus werk van content over de parkbeleving. Zo heeft parkmascotte Koos Konijn sinds deze week een eigen animatiereeks gekregen. Diverse parkactiviteiten zijn al sinds eind 2021 zichtbaar op Youtube, Tiktok, Instagram en Pinterest.

Deze week lanceerde Roompot de eerste aflevering van de animatiereeks over mascotte Koos. De reeks bestaat uit verschillende animatievideo’s die elk twee tot drie minuten duren. Dit is net lang genoeg om alle kinderen te boeien, maar ook voldoende kort om de allerjongste fans tot aan het einde van de aflevering in het verhaal te kunnen meenemen.

Woordvoerder Baptiste van Outryve laat desgevraagd weten dat de reeks echt is bedoeld voor online kanalen: “Er zijn geen plannen om de serie van Koos Konijn onder te brengen bij een TV kanaal. Wij zien dat de jongste doelgroep erg op online is georiënteerd. Wij als ouderen denken nog in de ‘ouderwetse’ televisie.”

Als we het Youtube kanaal van Roompot bekijken dan zien we dat er al langere tijd een serie over Koos Konijn wordt gepubliceerd in de vorm van voorleesverhalen. Dat zijn slideshows met een verhaal er achter. Met de introductie van de animatiereeks is er duidelijk sprake van een kwaliteitsimpuls. Koos Konijn is nu een tekenfilm-figuur geworden, met een veel aansprekender verschijning.

duiding door Pretwerk.nl

Het entertainmentteam van Roompot gaat ervan uit dat de meeste kinderen de avonturen van Koos thuis zullen bekijken en beleven. De reeks staat daarom op YouTube. Uit ervaring en bevraging weet het team dat Koos na de vakantie vaak mee naar huis gaat in de vorm van een knuffel.

Ook de voorleesverhalen van Koos Konijn; een reeks die al langer door Roompot via Youtube wordt onderhouden krijgt een upgrade. Van Outryve: “Kindjes vinden het leuk om ’s avonds voor het slapen gaan een verhaaltje te horen. Dus die reeks willen we graag voortzetten, maar dan wel in een nieuw moderner jasje.”

Rebranding van Koos Konijn

De rebranding van het karakter van Koos Konijn is al een jaar geleden gestart. Daarvoor heeft Roompot de deskundigheid van het Britse bureau The Entertainment Department ingeschakeld. Zij helpen Roompot niet alleen met het realiseren van de 3D animatieserie, maar ook met de rebranding van Koos Konijn en een hernieuwd animatieprpogramma.

Vorig jaar lanceerde Roompot nog een digitaal kanaal met online entertainment waarbij ook oudere doelgroepen aan bod komen. Dat gestreamde aanbod bestaat uit leuke ervaringen, belevenissen en avonturen die de kinderen alleen of met het hele gezin kunnen uitvoeren.

Meer informatie: www.roompot.nl

Categorie: Recreatie actueel, Verblijfsrecreatie Tags: animatie, intellectual property, roompot, vakantieparken

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

W&H Sports & Buitensportplan intensiveren samenwerking t.b.v. interactieve sportvoorzieningen

Berlijn is in maart de hotspot van de toerismesector: tijdens de ITB Berlin

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
7 maart - 9 maart

ITB Berlin

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Mhamed Abbassi op Nieuw glampingpark aan de Nederlandse kust in Marokkaanse sferen: Sahara Stay
  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Secundaire Sidebar

Insight

Kampeerhal Roden verkent de kansen van leisure in retail

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS