Roompot maakt serieus werk van content over de parkbeleving. Zo heeft parkmascotte Koos Konijn sinds deze week een eigen animatiereeks gekregen. Diverse parkactiviteiten zijn al sinds eind 2021 zichtbaar op Youtube, Tiktok, Instagram en Pinterest.
Deze week lanceerde Roompot de eerste aflevering van de animatiereeks over mascotte Koos. De reeks bestaat uit verschillende animatievideo’s die elk twee tot drie minuten duren. Dit is net lang genoeg om alle kinderen te boeien, maar ook voldoende kort om de allerjongste fans tot aan het einde van de aflevering in het verhaal te kunnen meenemen.
Woordvoerder Baptiste van Outryve laat desgevraagd weten dat de reeks echt is bedoeld voor online kanalen: “Er zijn geen plannen om de serie van Koos Konijn onder te brengen bij een TV kanaal. Wij zien dat de jongste doelgroep erg op online is georiënteerd. Wij als ouderen denken nog in de ‘ouderwetse’ televisie.”
Als we het Youtube kanaal van Roompot bekijken dan zien we dat er al langere tijd een serie over Koos Konijn wordt gepubliceerd in de vorm van voorleesverhalen. Dat zijn slideshows met een verhaal er achter. Met de introductie van de animatiereeks is er duidelijk sprake van een kwaliteitsimpuls. Koos Konijn is nu een tekenfilm-figuur geworden, met een veel aansprekender verschijning.
duiding door Pretwerk.nl
Het entertainmentteam van Roompot gaat ervan uit dat de meeste kinderen de avonturen van Koos thuis zullen bekijken en beleven. De reeks staat daarom op YouTube. Uit ervaring en bevraging weet het team dat Koos na de vakantie vaak mee naar huis gaat in de vorm van een knuffel.
Ook de voorleesverhalen van Koos Konijn; een reeks die al langer door Roompot via Youtube wordt onderhouden krijgt een upgrade. Van Outryve: “Kindjes vinden het leuk om ’s avonds voor het slapen gaan een verhaaltje te horen. Dus die reeks willen we graag voortzetten, maar dan wel in een nieuw moderner jasje.”
Rebranding van Koos Konijn
De rebranding van het karakter van Koos Konijn is al een jaar geleden gestart. Daarvoor heeft Roompot de deskundigheid van het Britse bureau The Entertainment Department ingeschakeld. Zij helpen Roompot niet alleen met het realiseren van de 3D animatieserie, maar ook met de rebranding van Koos Konijn en een hernieuwd animatieprpogramma.
Vorig jaar lanceerde Roompot nog een digitaal kanaal met online entertainment waarbij ook oudere doelgroepen aan bod komen. Dat gestreamde aanbod bestaat uit leuke ervaringen, belevenissen en avonturen die de kinderen alleen of met het hele gezin kunnen uitvoeren.
Meer informatie: www.roompot.nl