• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Pilot; locatiegebonden onderzoek met mobiele telefoon

29 juni 2016 by Redactie Reageer

Onderzoek naar gasttevredenheid verloopt nu vaak via een (te lange) enquête na afloop van een bezoek. Multiscope heeft een app en onderzoeksmethode ontwikkeld waarbij de consument realtime en op basis van gps-locatie korte feedback kan geven; inclusief fotobeelden. Er wordt nog gezocht naar pilotbedrijven om een onderzoeksopzet in de praktijk te testen.

mobiel op locatieVele mogelijkheden van mobiel onderzoek
Mobiel marktonderzoek via de app van Multiscope biedt een breed scala aan mogelijkheden. De consument wordt op locatie of tijdens zijn verblijf benaderd voor onderzoek (location based research). Door rondom de ervaring naar een mening te vragen, ligt de ervaring nog vers in het geheugen en is de mening relevanter. Daarnaast is het mogelijk om respondenten te benaderen die in een bepaalde periode op de locatie zijn geweest. Dit geeft een toegankelijke manier van concurrentieonderzoek. Mystery shopping, evenement evaluatie, in-home user tests, reviews, tevredenheid en aanbeveling (NPS) zijn slechts enkele voorbeelden van onderzoeken die makkelijker en sneller zijn in te zetten dan voorheen.

Een nieuwe fase in mobiel marktonderzoek
De app van Multiscope start een nieuwe fase in mobiel onderzoek. De app benut de vele mogelijkheden van de smartphone. De vragen zijn afgestemd op het smartphone gebruik: kort, bondig en leuk om in te vullen. De variatie in vragen geeft consumenten de mogelijkheid om gesloten vragen te beantwoorden en meer diepgang te geven met tekst of foto’s. En consumenten kunnen deelnemen op basis van bezochte locaties. Daarbij biedt de locatiegeschiedenis ongekende mogelijkheden om aanvullende analyses op deze big data stroom uit te voeren.

Zeer geschikt voor de recreatiesector
We spraken met Bart over de kansen voor de recreatiesector. Daaruit bleek al snel dat deze methode van onderzoek veel kansen biedt voor zowel dagattracties als aanbieders van vakanties. De toerist/recreant is vaak zeer mobiel; dat kun je automatisch, middels gps-tracking, opnemen in de app. Je hoeft een deelnemer dan niet eens te vragen welke route is gevolgd en op welke plekken hij/zij is gestopt (voor een eventuele aankoop), want dat wordt al automatisch geregistreerd. Ook het feit dat de recreatiesector gericht is op beleving past goed bij deze onderzoeksmethode. In plaats van een mening op een 5-puntsschaal, kun je ook vragen om de beleving in een beeld te vatten met een fotootje.

Deelnemen aan een pilot?
In september 2016 lanceert Multiscope de eerste versie van de onderzoeksapp. Er wordt gestart met een pilot om de mogelijkheden van mobiel marktonderzoek te ontdekken. Multiscope zoekt organisaties die deel willen nemen aan deze pilots. Grotere organisaties met een landelijke dekking hebben de voorkeur omdat dan het standaard Multiscope panel kan worden ingezet. Bij kleinere projecten zal medewerking moeten worden gezocht bij de gasten op een bedrijf, die o.a. moeten aangeven dat zij geen problemen hebben om hun mening te geven en hun locatiegegevens ter beschikking te stellen van het onderzoek.

Interesse of meer informatie?
www.multiscope.nl/diensten/mobiel-marktonderzoek.html
Of neem contact op met Bart Roozen: e-mail: bart@multiscope.nl / telefoon: 073-6212122

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Categorie: Ondernemerschap Tags: nps, onderzoek, recreatie

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Kamer van Koophandel zoomt in op: De Kermis

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS