Landal start met TV programma rond parkmascotte Bollo

Attractieparken hebben de kracht van een TV programma, gekoppeld aan hun mascottes, al wat langer ontdekt. Landal volgt deze weg nu ook. Bollo, de populaire mascotte van de vakantieparken, krijgt een eigen televisieserie op RTL Telekids. Vanaf 3 oktober wordt de serie elke zaterdag en zondagochtend om 06.55 uur uitgezonden. Bovendien krijgt Bollo een eigen app.

Bollo van LandalNatuurlijk imago
In ‘De avonturen van Bollo’ neemt de Landal-mascotte de jonge kijkers mee in de natuur. Samen met zijn vriendjes Saar, Bijtje en Egel worden er vele avonturen beleefd. Ze gaan samen kamperen, vliegeren, schatzoeken, picknicken en nog veel meer. Op een humoristische manier leren kinderen in het programma meer over de natuur, hoe leuk het is om samen de natuur te ontdekken en hoe je elkaar kunt helpen. Er zijn 12 afleveringen gemaakt die vanaf 3 oktober elke zaterdag en zondag bij RTL Telekids op het kanaal van RTL 8 in het blok ‘Minikids’ worden uitgezonden.

Bollo krijgt een eigen kinder-app
Behalve de lancering van de televisieserie komt er ook een speciale Bollo-app voor tablets en smartphones. In de gratis app gaan kinderen samen met Bollo en z’n vriendjes op ontdekkingsreis naar het bos en beleven aan de hand van leuke verhaaltjes samen avonturen. In de Bollo-app zijn ook de afleveringen van het TV-programma (na uitzending) zichtbaar in een speciale video-omgeving, zodat kinderen die op hun gemak kunnen terugkijken. Zowel de televisieserie als de app zijn speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 6 jaar.

“Bollo is bij onze jonge gasten een ongekend populaire beer. Als ze weer thuis zijn missen ze Bollo, zo blijkt uit de grote hoeveelheid brieven die Bollo per e-mail en post ontvangt. Met de televisieserie en de app is Bollo voor hen nu elke dag bereikbaar, ook buiten de vakanties. Het samen plezier beleven in de natuur sluit helemaal aan bij ons motto ‘Ontdek wat groen kan doen’, waarin de natuurbeleving centraal staat. We zijn ervan overtuigd dat we hier onze jongste gasten en hun ouders een groot plezier mee doen,” aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.

Mascotte – media combinatie
Het bekendste voorbeeld van een succesvolle samenwerking tussen characters in een park en in de media (film TV) is natuurlijk Disney. Maar ook Studio 100 heeft met de Plopsa Parken, deze strategie goed begrepen. Ook steeds meer andere recreatiebedrijven proberen deze succesformule op te nemen in hun aanpak. Zo zien we sinds enkele jaren ook programma’s gerelateerd aan de Efteling (o.a. Sprookjesboom) en de Julianatoren (Jules de Muis). En nu dus ook Landal die met parkmascotte Bollo haar kijkcijfers op TV probeert te veroveren. In de praktijk blijkt het niet altijd even makkelijk om dat succesvol op te zetten. Zeker als het TV-programma nog relatief onbekend is en op de daluren wordt uitgezonden.

De Bollo-app is vanaf 10 oktober gratis te downloaden in de App Store en Google Play. Kijk voor meer informatie over Bollo, de televisieserie en de app op www.landal.nl/bollo.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *