Congres: De toekomst van technologie in toeristisch recreatief onderwijs

De Vakantiebeurs faciliteert op 16 januari 2020, in samenwerking met CELTH en Next Tourism Generation Alliance (NTG) een nieuwe sessie voor onderwijs professionals en bedrijven: de LTH Tech Summit.

Middels de tech summit worden opleiders van leisure, toerisme en hospitality onderwijs op een nieuwe manier bij elkaar gebracht. Onder leiding van een aantal sprekers, actuele onderzoeksinzichten en een nieuw model voor het embedden van technologie in het curriculum, faciliteren we vanuit verschillende disciplines een open gesprek- en denkexercitie met betrekking tot dit thema. Doel is om tijdens deze sessie kruisbestuiving te creëren die samenwerking en kennisdeling m.b.t. digitale skills binnen leisure, toerisme en hospitality (LTH) onderwijs helpt te bevorderen. We komen samen tot nieuwe inzichten en achteraf is er onder het genot van een borrel tijd om te netwerken.

Technologie in het toekomstig onderwijs

Uit Europees onderzoek door de Next Tourism Generation Alliance (NTG) blijkt dat door technologische disruptie en met name door de groei van artificial intelligence en robotica in de toekomst meer digitale skills nodig zijn. In Nederland heeft CELTH heeft een inventarisatie gemaakt van relevante technische ontwikkelingen. Een van de belangrijkste conclusies is dat ‘high-tech with a human touch’ leidend is als we kijken naar de toekomst van leisure, toerisme en hospitality. Het creëren van de juiste attitude, kennis en toepassing op het gebied van uitvoering, specialisatie en managen van technologie door toekomstige talenten en professionals, betekent een nodige differentiatie in het curriculum om relevant te blijven voor de toekomst. Deze en vele andere vragen zullen tijdens LTH Tech Summit worden gesteld:

  • Welke technologische ontwikkeling (en) zullen de LTH-sector in de komende 5 tot 10 jaar veranderen?
  • Wat is het niveau van technologische kennis en / of technologische vaardigheden van studenten, vereist door de sector?
  • Wat betekent dit voor het onderwijs / de curricula?
  • Welke stappen moeten worden ondernomen om de curricula in te vullen en te organiseren om op deze kennis en / of vaardigheden te reageren?

Meer informatie en aanmelden: www.celth.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *