Strandpark De Zeeuwse Kust verkozen tot beste leerbedrijf recreatie

Tijdens een bijeenkomst van het Sociaal Fonds Recreatie in Apeldoorn is strandpark De Zeeuwse Kust verkozen tot beste leerbedrijf in de recreatiesector van 2012. Zij lieten daarmee de andere genomineerden; Attractiepark Tivoli en Landal De Hellendoornse berg achter zich.


Het hele team betrokken
De Jury van de prijs noemde het als grote meerwaarde dat bij De Zeeuwse Kust, het hele team is betrokken bij de stage van de leerling. Doordat bij dit recreatiepark alles in eigen beheer wordt gedaan, krijgt de stagiair ervaring met de vele facetten van het recreatiebedrijf. Ook is er op dit bedrijf ruimte voor de stagiair om mee te denken over het bedrijf; en daar wordt ook echt naar geluisterd. De samenwerking met scholen overstijgt de regio, De Zeeuwse Kust geeft onder andere gastcolleges en neemt deel aan diverse beroepscommissies. Het bedrijf toont een grote mate van betrokkenheid bij het opleidingsproces.

Meedenken
Dagvoorzitter Erik de Groot merkt op: “We horen van meerdere bedrijven dat de hedendaagse studenten veel mondiger zijn en graag betrokken worden bij onderwerpen die spelen op de bedrijven. Deze ‘internetgeneratie’ is gewend om laagdrempelig vragen te stellen en verwacht dat hun vragen ook beantwoord worden.” In het vraaggesprek met drie stagiairs op de bedrijven bleken deze MBO studenten in ieder geval over prima presentatievaardigheden te beschikken.

Meer informatie: www.sectorrecreatie.nl
www.strandparkdezeeuwsekust.nl

Presentatie van De Vakantiefabriek

Innovation Battle
Onderdeel van de dag Recreatietoppers was de ‘Innovation Battle’. Uit een groot aantal projecten van ROC opleidingen uit heel Nederland waren vijf kandidaten geselecteerd voor de eindronde. De bezoekers van recreatietoppers kregen van elk project een presentatie en bepaalden de uiteindelijke winnaar.

De Vijf projecten:

  1. ROC Amersfoort: het geheime snoepparadijs. Een pretpark-achtige opzet rondom het thema ‘gezonde levensstijl’. Gezond eten wordt beloond en zogenaamde ‘foute’ keuzes kun je verdienen/compenseren door te bewegen.
  2. ROC Apeldoorn: The Pethouse. Dit is een pension op een recreatiebedrijf waardoor dierenbezitters tijdens hun vakantie hun huisdier dicht in de buurt hebben. Een alternatief voor de opvang in een pension en je huisdier de hele vakantie missen.
  3. De Rooi Pannen: Vakantiefabriek. Studenten zijn op zoek naar meer praktijkervaring en de school staat een groot gedeelte van de tijd leeg. Waarom geen bedrijf opzetten in de praktijklokalen van de school. Deze kinderopvang is opgebouwd rondom een gethematiseerd verhaal ‘op vakantie gaan’.
  4. ROC Apeldoorn; de wintercamping. Ook dit project was gericht op meer praktijkervaring door studenten, mooi verwoord als ‘minder in de banken en meer op de planken.’ Door een animatieprograma voor het winterseizoen op te zetten kunnen de studenten zich beter voorbereiden op de grote stage in het hoogseizoen.
  5. De winnaar werd Gilde opleidingen in Venlo met de Flashdub. Dit is een combinatie van de lipdub en de flashmob. De gefilmde acties zin uitstekend materiaal voor een virale campagne op het internet. De flashdub vergt vooral een tijdsinvestering, een camera en ee computer, en is een vernieuwende activiteit voor animatieteams.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *