De zoektocht van de meeste Nederlanders naar hun juiste kampeervakantie duurt bijna net zo lang als soms de vakantie zelf. Zo’n 61% is daar namelijk, met tussenpozen, in totaal maximaal twee werkweken (tien dagen) mee bezig. Nog eens zo’n vijftien procent doet daar zelfs dubbel zo lang over. Dit blijkt uit een onderzoek onder 4000 kampeerders, uitgevoerd door Campingnavigator.com, een Europees online campingplatform.

Knagende twijfel keuze camping
Nederlanders zijn erg onzeker over hun uiteindelijke kampeerbestemming. Eenmaal geboekt knaagt bij het overgrote deel de twijfel of de camping zal voldoen aan de vakantieverwachtingen. Daarom laat zo’n veertig procent zich ook nog eens adviseren door familieleden en checkt bijna eenzelfde aantal (38%) de reviews van deze bestemming. Slechts één derde (34%) is zeker van zijn zaak en ervan overtuigd dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.
Ná de boeking kruipt meer dan de helft nog eens één à twee uur achter de computer voor informatie over activiteiten in de buurt. Vooral natuur (85%) en cultuur (54 %) mogen zich verheugen in de belangstelling. De mogelijkheid tot shoppen in de buurt van camping is voor een kwart van de kampeerders van groot belang.
Bron: Campingnavigator.com