• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

Franse campingketen Capfun neemt Stoetenslagh over

28 maart 2019 by Redactie Reageer

De grote Franse campingketen Capfun heeft een tweede Nederlandse camping aangekocht; Camping Stoetenslagh in het Overijsselse Rheezerveen. In januari kocht Capfun ook al het park Zeumersehof in Voorthuizen.

  • I

Het familiebedrijf Capfun heeft inmiddels 116 campings in bezit; vooral gelegen in Frankrijk. De keten profileert zich met bijzondere zwembaden, waterpret en verhuuraccommodaties. “Wat dat betreft past Camping Stoetenslagh, die wij profileren als ‘de strandvakantie in Overijssel’ daar goed bij.” vertelt voormalig eigenaar Jan van Veen. “De camping stond al vijf jaar te koop, maar er is afgelopen jaren nog wel geïnvesteerd in onderhoud en uitbreiding. Afgelopen jaar hebben we een topseizoen gedraaid en ook voor aankomend seizoen liggen de reserveringen al weer ver voor op schema. Wat dat betreft maken de nieuwe eigenaren hier een topstart.”

Zie ook: Vakantiepark Stoetenslagh laat gasten inchecken vanuit de auto

Meteen investeren

Er is met de nieuwe eigenaar afgesproken dat het personeel ‘gewoon’ in dienst blijft. Die werken op dit moment via een payrollconstructie op het bedrijf. Dit jaar worden er meteen al 22 nieuwe chalets geplaatst – en de verwachting is dat dit er komende jaren nog meer worden.

Meer informatie:

www.capfun.nl

www.stoetenslagh.nl

Franse ketens op zoek in Nederland

Afgelopen periode zijn er meerdere overnames geweest van Nederlandse campings door Franse campingketens. Leisure vastgoedspecialist Henk-Jan Kruidenier ziet dat ook: “Er zijn op dit moment drie Franse partijen actief. Huttopia is vooral geïnteresseerd in Natuurlijke campings zonder vaste plaatsen. Een zoektocht heeft ze de nodige tijd heeft gekost. Dat heeft in januari geleid tot de aankoop van Camping de Roos in Ommen, een locatie die goed bij ze past. Siblu heeft de Oase aangekocht. Siblu is aardig markt aan het veroveren.

Zie ook: Siblu koopt twee campings in Zeeland

Kruidenier: “Ik denk dat men de Nederlandse markt heeft ontdekt. Huttopia is niet altijd eigenaar van het vastgoed, zij exploiteren ook campings zonder eigenaar te zijn. Nederland is toeristisch een aantrekkelijke markt.”

Categorie: Verblijfsrecreatie

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

W&H Sports & Buitensportplan intensiveren samenwerking t.b.v. interactieve sportvoorzieningen

Berlijn is in maart de hotspot van de toerismesector: tijdens de ITB Berlin

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
7 maart - 9 maart

ITB Berlin

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Mhamed Abbassi op Nieuw glampingpark aan de Nederlandse kust in Marokkaanse sferen: Sahara Stay
  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Secundaire Sidebar

Insight

Kampeerhal Roden verkent de kansen van leisure in retail

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS