Fletcher Hotels breidt uit naar Europa: eerste hotel in Duitsland een feit

Een grote stap voor de bekende Nederlandse hotelketen Fletcher Hotels: vanaf 1 augustus gaat het eerste hotel onder de blauwwitte bedrijfsvlag open in Duitsland. Het Waldhotel in Nordrhein-Westfalen, vanaf 1 augustus genaamd Fletcher Waldhotel Nordrhein-Westfalen, is het eerste Europese hotel dat wordt toegevoegd aan het indrukwekkende portfolio van de grootse hotelketen die Nederland kent.

Waldhotel Nordrhein-Westfalen (Foto: Fletcher Hotels)

“Na jaren van voorbereiding en research, is Fletcher Hotels klaar voor deze eerste stap buiten de landgrenzen. Duitsland is echter slechts het begin, ons doel is om hierna als een olievlek uit te breiden naar heel Europa,” vertelt CEO Rob Hermans.

Retailstructuur voor de hotellerie

Hermans heeft altijd al een eigenzinnige visie gehad als het gaat om het leiden van de bekende hotelketen. Zo zijn alle hotels 100% eigendom van Fletcher Hotels; het resultaat van de unieke retailstructuur die zorgt voor een sterke financiële positie en slagkracht binnen de markt. “Onze organisatie, waarbij een retailstructuur de rode draad is voor het vormgeven van de hotellerie, biedt een unieke positie in de markt,” zegt Hermans. “Dankzij deze structuur is alles centraal geregeld en kan de strategie effectief door het hoofdkantoor worden bepaald en uitgevoerd. Dit maakt de stap naar een Europese expansie eenvoudiger en efficiënter.”

Strategische keuze Waldhotel

Fletcher Hotels heeft de afgelopen drie jaar intensief gewerkt aan de voorbereidingen voor de uitbreiding. Met de overname van het Waldhotel, een comfortabele accommodatie met 80 kamers, bar, restaurant, wellnessfaciliteiten en een trouwvergunning, zet Fletcher Hotels zijn eerste stappen op de Europese markt. Met de keuze voor dit hotel als eerste over de landgrenzen, is Fletcher Hotels niet over één nacht ijs gegaan. Het Waldhotel past perfect in het profiel van wat de Nederlandse toerist in Duitsland zoekt: een mooi en uitgebreid wandel- en fietsgebied, op slechts een paar uur rijden van Utrecht met uitstekende eet- en drinkmogelijkheden. Deze inzichten zijn gebaseerd op onderzoek uitgevoerd door Rotterdamse studenten van de Erasmus Universiteit, die de wensen en behoeften van Nederlandse toeristen over de grens in kaart brachten voor Fletcher Hotels.

Fletcher Hotels CEO Rob Hermans (Foto: Fletcher Hotels)

Toekomstplannen en marketingfocus

Het Waldhotel is slechts het begin van Fletchers ambitieuze plannen. Twee nieuwe hotels in Europa zitten al in de pijplijn en zullen binnenkort worden aangekondigd. Onder leiding van CEO Rob Hermans, die eerder werkte voor Free Recordshop als Marketingmanager, heeft Fletcher Hotels een stevige basis gelegd voor zijn expansie. Hermans’ ruime ervaring binnen het retaildomein en zijn visie voor de toekomst, hebben bijgedragen aan de succesvolle groei van het bedrijf.

Meer informatie: Fletcher.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *