De vakantiebeurs CMT in Stuttgart is weer afgelopen en heeft 220.000 bezoekers ontvangen. Daarmee is er een duidelijke opleving t.o.v. 2010 (206.000) en 2009 (205.000). Met name het kamperen mag zich verheugen op een groeiende belangstelling.
De beursorganisatie onderzoekt de interesse van de bezoekers bijzonder nauwkeurig. Zo bleek dat 44% van de bezoekers interesse ad in het campingdeel. Dat is aanzienlijk meer dan vorig jaar. (38%). Een andere bijzondere contatering was dat de bezoekers aan de beurs ook van verder weg kwamen. Met name voor het kampeer en caravan onderdeel had 27% van de bezoekers een reis van meer dan 100 km achter de rug.Wellicht speelde ook de Campercamping daarbij een rol, waar dit jaar 2200 overnachtingen werden geteld.
In het eerste weekend van de beurs was er een hal geopend, speciaal voor fiets en wandelreizen. Ook hier ziet de beursdirectie een stijging in de belangstelling.
Vanuit Nederland waren er drie beursstands gehuurd door:
- Roompot vakanties
- ACSI Publishing
- Het Nederlands Bureau voor Toerisme
meer informatie: www.werwegwillmusshin.de